۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

هاشمی محور تازه جدال میان محافظه‌کاران


دیگربان : دو هفته پس از آنکه تیم محمود احمدی‌نژاد مخالفان محافظه‌کار خود را «وابسته و مامور» اکبر هاشمی رفسنجانی معرفی کرد، حملات علیه رئیس مجمع تشخیص با مسدود شدن سایت وی به اوج خود رسید.
۲۶ آذر امسال علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رئیس دولت دهم در سرمقاله روزنامه ایران نوشت: «جنجال گسترده و تبلیغاتی درباره ماجرای بی‌اساس و موهوم جریان انحرافی، یک کار مدیریت شده از سوی هاشمی رفسنجانی و از عوامل اصلی و محرک جریان فتنه است.»
پس از انتشار این یادداشت بود که رسانه‌ها و وبلاگ‌های حامی احمدی‌نژاد یادداشت‌ها و گفتگوهای متعددی علیه هاشمی منتشر کردند.
هاشمی نیز با افزایش دور جدید این حملات به صراحت اعلام کرد حاضر نیست پاسخ ادعاها و اتهامات را بدهد، اما محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای تلاش‌ها برای رد ادعای تیم احمدی‌نژاد مبنی بر ارتباط خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را آغاز کردند.
سایت «برهان» و چند سایت محافظه‌کار دیگر با انتشار یادداشت‌های متعددی اعلام کردند تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند محافظه‌کاران مخالف خود را به هاشمی بچسباند تا آنها را از چشم مردم بیندازد.
«برهان» در یادداشت خود به صراحت نوشته که محافظه‌کاران هیچ ارتباطی با هاشمی رفسنجانی ندارند و قصد احمدی‌نژاد و هاشمی حمله به جایگاه رهبری و اصول‌گرایان است.
اقدامات حامیان علی خامنه‌ای برای نشان دادن اختلاف خود با هاشمی رفسنجانی، روز گذشته (پنجشنبه هشتم دی) با فیلتر شدن سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.
محمد هاشمی، مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه (نهم دی) گزارش‌ها درباره فیلتر شدن سایت هاشمی را تائید کرده است.
آقای هاشمی گفته که علت فیلتر شدن این سایت وجود متن سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۸۸ است.
به گفته وی پس از آنکه مسئولان سایت با درخواست‌ها مبنی بر حذف این سخنان مخالفت کرده‌اند، سایت یادشده فیلتر شده است.
محمدحسین صفار هرندی، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران حملات تندی متوجه هاشمی کرده است.
آقای صفار هرندی گفته است: «خدا از سر تقصیرات کسانی که از همین تریبون نماز جمعه رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی را ترویج کردند، بگذرد.»
وی همچنین افزوده است: «پسر {مهدی هاشمی} یکی از شخصیت‌هایی که ما نام او را با انقلاب می‌شناسیم، در سال ۸۳ در مصاحبه‌ایی گفته بود اگر پدر من {هاشمی رفسنجانی} رئیس‌ جمهور شود جایگاه رهبری را تبدیل به یک مقام تشریفاتی می‌کنیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر