۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

دانشگاه آزاد با ثروت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی به دولتی‌ها رسید

رادیو فردا : روزنامه تهران امروز در تیتر یک چهارشنبه گزارش داده است که سرانجام با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد شد.

به نوشته این روزنامه، «آخرین برآورد‌ها نشان می‌دهد منابع مالی دانشگاه آزاد به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است». و «این رقم برای برخی‌ها آن قدر وسوسه‌کننده بود که در ۶ سال گذشته تلاش کنند کرسی ریاست این دانشگاه را در دست بگیرند».

روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به این که «انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد از دو جهت برای دو طیف مهم بود»، نوشته است که «یکی طیف نزدیک به محمود احمدی‌نژاد که بالاخره بعد از مدت‌ها توانستند کرسی ریاست دانشگاه آزاد را در دست بگیرند»، اما در سوی دیگر «طیف نزدیک به هاشمی رفسنجانی که بعد از نزدیک به ۳۰ سال، مدیریت یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان اسلام را از دست دادند».

روزنامه مردمسالاری نیز در یکی از عناوین اصلی شماره چهارشنبه نوشته است که «بالاخره با اعلام رای شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اسلامی ‌به تصویب نهایی رسید تا بدین ترتیب در حالی که همچنان حاشیه‌های نشست هیئت امنای این دانشگاه در اخبار شنیده می‌شود رفتن عبدالله جاسبی از صندلی ریاست قطعی شود».

این روزنامه ضمن مروری بر سوابق تشکیل دانشگاه آزاد و درگیری درون‌جناحی برای تصاحب آن از قول محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته است که «در جلسه شورا، فرهاد دانشجو» با رای قاطع اکثریت اعضا به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد انتخاب شد.

روزنامه مردمسالاری یادآوری کرده است که جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در حالی در ۲۱ دی‌ماه برگزار شد که «در انتهای جلسه فقط ۵ نفر از ۹ نفر در جلسه حاضر بودند و حتی خروج هاشمی رفسنجانی از جلسه هم نتوانست عاملی باشد تا ریاست دانشگاه آزاد با بررسی بیشتری انتخاب شود».

فرهاد دانشجو برادر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیات و فناوری در دولت محمود احمدی‌نژاد است. کامران دانشجو در هنگام انتخابات بحث‌برانگیز انتخابات معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر