۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

«مجلس باید زمینه ظهور امام زمان را فراهم کند»


باشگاه خبرنگاران : قائم مقام پژوهشکده مهدويت در قم گفت : باید نمایندگانی انتخاب شوند که زمينه‌ساز ظهور امام زمان باشند.
حجت الاسلام صادق سهرابي با تاکيد بر اينکه نماينده مجلس بايد با اعتقاد راسخ به انتظار و مهدويت، خود را به افق جامعه مهدوي نزديک کند، گفت: بايد نمايندگان زمينه‌ساز ظهور را براي مجلس انتخاب کنيم.
وی با بيان شاخصه‌هاي مجلس در جامعه مهدوي، اظهارداشت: مجلس در نظام جمهوري اسلامي، جايگاه تقنين و به مثابه نظارت ملي بر مجموعه عملکرد کارگزاران نظام است؛ بنابراين افرادي که وارد مجلس مي‌شوند بايد از وزن فاخري برخوردار باشند تا بتوانند از پس اين مسووليت بزرگ برآيند.
قائم مقام پژوهشکده مهدويت با ذکر شاخصه‌هاي اصلي يک نماينده زمينه‌ساز ظهور، گفت: يک نماينده بايد از نظر شناختي و رفتاري باور داشته باشد که دين به تمام نيازهاي بشر پاسخ مي‌دهد بنا بر این خودش را با مجموعه دين تطبيق بدهد و اخلاق ديني و منش الهي داشته باشد.
حجت الاسلام سهرابي ادامه داد: يک نماينده مجلس زمينه‌ساز ظهور باید با در نظر گرفتن چشم انداز نظام جمهوري اسلامي؛ يعني تحقق ظهور امام زمان ، نگاهي کاملا مهدوي و منتظرانه داشته باشد؛ و بايد حساسيت‌هاي عصر غيبت را در نظر بگيرد و در موضوعات کاري مجلس، چه در عرصه نظارت و چه در قانون گذاري به تحقق زمينه‌هاي ظهور بينديشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر