۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

دشمنی مجدد خامنه ای با تاریخ ایرانِ پیش از اسلام


رهبر جمهوری اسلامی در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش از خشایارشا انتقاد کرد. علی خامنه ای در سخنان خود با انتقاد از ارتش های کشورها، از اینکه ارتش ها "در خدمت منافع ملی" کشورها نیستند، ابراز تاسف کرد. او سپس این انتقاد را متوجه ارتش ایران در زمان خشایارشا، یکی از پادشاهان باستانی ایران هم کرد.
رهبر جمهوری اسلامی در عین حال آنگونه که سایت رسمی دفتر وی نوشته، نام خشایارشا را به اشتباه "خشایار شاه" بیان کرده است.
به گزارش این سایت، خامنه ای روز سوم اردیبهشت خطاب به فرماندهان نیروی زمینی ارتش گفت: "آنچه که ما دیدیدم و شناختیم، غالباً در دنیا همین جور است؛ ارتشها به اسم منافع ملى تشکیل می شوند اما در خدمت منافع ملى نیستند؛ در خدمت جاه‌طلبى‌هاى سیاسى‌اند."
وی سپس سلسله پادشاهی هخامنشی را "طاغوت" نامید و افزود: "در طول تاریخ هم همین جور بوده. از اینجا بلند شوند، بیش از یک میلیون سرباز را بردارند ببرند طرف یونان - اینها افتخارات تاریخىِ طاغوت ماست؛ خشایار شاه - براى اینکه بتوانند یونان را بگیرند؛ بعد هم شکست‌خورده و کشتى‌شکسته و نابودشده برگردند به کشور."
رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه "اینها براى منافع ملى نبوده" گفت که "در طول تاریخ، ارتش هاى دنیا ـ- تا آنجائى که ما اطلاع داریم و تاریخ به ما نشان می دهد و من و شما می توانیم دسترسى پیدا کنیم و امروز هم در دنیا مشاهده می کنیم -ـ غالباً همین جور بوده‌اند؛ یا در خدمت قدرت‌طلبى‌هاى شخصى بوده‌اند، یا در خدمت حفظ قدرت هاى طاغوتى."
خشایارشا که خامنه ای از او با نام خشایار شاه نام برده، چهارمین پادشاه سلسله هخامنشی است. این خاندان بنیادگذار و تشکیل دهنده کشور ایران بودند. جنگی که رهبر جمهوری اسلامی در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش به آن اشاره کرده، آنگونه که هرودوت، مورخ بزرگ یونانی روایت کرده در سال 480 پیش از میلاد آغاز شد. خشایارشا در آن هنگام به تلافی شکست ایران در اولین دوره جنگ های باستانی با یونان، به این کشور حمله ور شد.
پادشاه هخامنشی در نهایت و پس از شکست ارتش یونان در نبرد ترموپیل، آتن پایتخت این کشور را تسخیر کرد. کمیک استریپ 300 که مورد اعتراض ایرانیان در سراسر جهان قرار گرفت، از روی این جنگ ساخته شد.
با وجود فتح آتن توسط ارتش ایران، آنگونه که هرودوت نوشته، نیروی دریایی ایران در آب های اطراف جزیره سالامیس، نبرد سختی با نیروی دریایی یونان داشت که به نابودی بخش عمده نیروی دریایی ایران و غرق شدن بسیاری از کشتی های ایرانی منجر شد.
سخنان علی خامنه ای درباره شکست ارتش ایران از یونان و شکسته شدن کشتی های ایرانی ناظر به همین نبرد است.
رهبر جمهوری اسلامی در ادامه اظهارات خود در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش با تمجید از ارتش جمهوری اسلامی، آن را "یکی از مردمی ترین نهادهای کشور" که در بین نهادهای مختلف حکومتی "یکی از نزدیک ترین به آحاد، تمایلات و احساسات مردم" است، توصیف کرد.
وی گفت: "این خیلى چیز قیمت‌دار و باارزشى است. درست است که ارتش ها در دنیا با شعار حفظ منافع ملى به وجود مى‌آیند و به کار گرفته می شوند اما واقعاً همین جور است؟"
خامنه ای در پاسخ به این پرسش خود اظهار کرد: "ارتش آمریکا در عراق، ارتش آمریکا در افغانستان، منافع ملى آمریکا را حفظ کرد؟ ملت آمریکا از اشغال افغانستان سود برد؟ از کشتار مردم افغانستان خرسند و راضى شد؟ از این که سربازان مزدورش بیایند مردم را به گلوله ببندند، بعد جنازه‌هاشان را مثله کنند، بعد با اجزاى بدن آنها عکس یادگارى بگیرند، منافع آمریکا تأمین شد؟"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر