۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه

رزمایش موشکی سپاه در آستانه تحریم‌های نفتی


image
در شرایطی که مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران پس از نشست مسکو به بن بست خورده است و تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا نیز از روز گذشته آغاز شده، سپاه پاسداران رزمایشی موشکی را از امروز آغاز کرده است. در این رزمایش هشت موشک سپاه آزمایش خواهند شد.
به گزارش ایسنا رزمایش پیامبر اعظم ۷ به منظور آزمایش جدید‌ترین دستاوردهای هوافضای سپاه از بامداد امروز (دوشنبه) آغاز شد.

بنابراین گزارش در رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) ۷ ده‌ها فروند از انواع موشک‌های شهاب ۱، ۲، ۳، موشک فاتح، موشک تندر، موشک‌های زلزال، خلیج فارس و قیام به کارگیری خواهند شد.

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه در گفتگویی اعلام کرده است: «همانند روال سال‌های گذشته، دستاوردهای جدیدی در این رزمایش آزمایش خواهیم کرد که از آن جمله، می‌توان به موشک‌های «قیام» که از دو سال پیش کار تحقیقاتی، تحویل‌گیری و ساماندهی آن‌ها به پایان رسیده است و به طور انبوه آماده استفاد است، اشاره کرد. موشک «خلیج فارس» نیز یک موشک ضدشناور است و کار تحقیقاتی آن سال گذشته تمام شد و دراین رزمایش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

وی همچنین ضمن درست خواندن سرنگونی هواپیمای ترکیه توسط سوریه، درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران گفت: «قطعا اگر رژیم صهیونیستی در فکر حمله به ایران باشد، نابود خواهد شد و این بهانه را به دست ما می‌دهد که آن‌ها را از روی زمین محو کنیم.»

همزمان با آغاز تحریم‌های نفتی جدال لفظی ایران با غرب مجددا بالا گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر