۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

گرداننده صفحه ‹انجمن کافران› در فیس بوک، بازداشت شد


خراسان : مردی که با ایجادصفحه مجازی به نام انجمن کافران به مقدسات توهین می کرد، توسط افسران پلیس فتا دستگیر شد.
چندی قبل متخصصان پلیس فتا در جریان پایش های سایبریشان در شبکه اجتماعی فیس بوک با صفحه ای تحت عنوان «انجمن کافران» مواجه شدند. در این صفحه مطالب متعددی در توهین به مقدسات دینی، پیامبر اسلام و ائمه نوشته شده و نویسنده نیز خود را فرد بی دین معرفی کرده بود. این صفحه زنگ خطر را برای پلیس به صدا در آورد. از این رو تلاش ها برای شناسایی و دستگیری عامل ایجاد این صفحه مجازی آغاز شد.
کارشناسان پلیس در جریان ردیابی های سایبریشان نتوانستند این فرد را شناسایی کنند چرا که او هر بار از راه های گوناگون وارد شبکه می شد، بنابراین ماموران راه های دیگری را برای به دام انداختن وی آزمودند. ماموران با ترفندی ویژه با او قرار ملاقات حضوری گذاشتند. این مکاتبه اطلاعات تازه ای را در اختیار پلیس قرار داد و نشان داد که وی مرد و ساکن مشهد است. ماموران با ادامه ارتباط مجازیشان با این مرد توانستند او را برای انجام ملاقات حضوری در تهران مجاب کنند. به این ترتیب هفته گذشته او در محل قرار در تهران حاضر شد اما لحظاتی بعد خود را در حلقه محاصره پلیس دید و دستگیر شد.
با انتقال این مرد به پلیس فتا، او به صراحت اتهامش را که توهین به مقدسات است، پذیرفت. به این ترتیب او هفته گذشته به دادسرای ناحیه 31 تهران منتقل شد و از سوی دادیار پرونده تحت بازجویی قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر