۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

اعدام های مخفقیانه 35 تن زندانی در زندان وکیل آباد مشهد





بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، اعدام گروهی 35 زندانی  در زندان وکیل آباد مشهد که در میان آنها حداقل 4 تن از اتباع افغانستان می باشند.
روز چهارشنبه 17 آبان ماه در یک اعدام گروهی ، مخفیانه و ضد بشری  35 زندانی از  بند 101 زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند در میان اعدام شدگان حداقل  4 زندانی از اتباع افغانستان می باشند.
اسامی 2 زندانی از35 زندانی که روز چهارشنبه 16 آبان ماه به دار آویخته شدند به قرار زیر می باشد :
1 – خسرو حسنی 21 ساله از اهالی تایباد مشهد
2 – عبدالاحمد کاپری 26 ساله از اتباع افغانستان 
علیرغم گذشت 5 روز هنوز قوۀ قضاییه ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  در مقابل اعدام گروهی 35 زندانی سکوت پیشه کرده است و از اعلام این کشتار جمعی خوداری می کند.

سن خشونت در ایران به ۴ سال رسیده است
یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: جوان‌ترین قاتل دنیا پسر ۴ ساله‌ای در ایران است که با تپانچه‌ای دخترعموی دو ساله خود را کشته است و این نشان از کاهش سن خشونت به ۴ سال دارد.

مجید ابهری درگفتگو با ایلنا، بابیان این مطلب گفت: جدی‌ترین آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کنند اعتیاد و طلاق است زیرا این معضلات نه تنها خودشان به عنوان آسیب هستند بلکه آسیب‌های دیگری را نیز سبب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از سرقت‌های خشن و قتل‌های فجیع ناشی از مصرف مواد مخدر روان گردان است، افزود: فرد از سر توهم فکر می‌کند همسرش به او خیانت کرده است از همین رو او را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی در مورد افزایش خشونت بین زنان در جامعه گفت: باید مطالعه کنیم که چرا خشونت بین زنان افزایش یافته است، چه می‌شود که زن به عنوان عالیترین مظهر عاطفی خلقت، شوهر، فرزند، همسر و حتی خودش را می‌کشد.

ابهری مظهر خشنوت را درگیری فیزیکی و قتل دانست و افزود: هم اکنون اصفهان در درگیری فیزیکی بین زنان رتبه اول، تهران رتبه دوم و اهواز رتبه سوم را دارد.

وی تصریح کرد: افزایش آمار خشونت در بین زنان در آن سطح نیست که یک آسیب جدی تلقی شود اما به طور کلی افزایش خشونت در جامعه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر