۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

مجید صداقت و ابوالفضل قاسمی دو شهروند معترض به انتخابات ۸۸ برای اجرای حکم به زندان اوین رفت



هرانا - مجید صداقت و ابوالفضل قاسمی دو شهرنود معترض در انتخابات ۸۸ برای اجرای حکم به زندان اوین رفتند.

بنا به گزارش کلمه، مجید صداقت از بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ که به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود، برای اجرای حکم به زندان مراجعه کرد.

صداقت پیش از این در اواخر سال ۸۹ به مدت ۴۵ روز در بازداشت موقت و در سلول انفرادی زندانی بوده است. وی هم اکنون در سن ۵۴ سالگی از بیماری و ناراحتی قلبی نیز رنج می‌برد.

از اتهامات مطروحه وی اخلال درنظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات و تبلیغ علیه نظام است که به حضور وی در راهپیمایی ۲۵ بهمن سال ۸۹ مربوط می‌شود. قاضی پرونده وی ابوالقاسم صلواتی است که قاضی و رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل دادگاه‌های عمومی تهران است.

همچنین ابوالفضل قاسمی که با رای قاضی مقیسه به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، برای اجرای حکم خود به زندان فراخوانده شد.

وی پیش از این در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقامات محاکمه شده و دادگاه تجدید نظر نیز در سال ۸۹ وی را نهایتا به یکسال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.

قاسمی پیش از این در سال ۸۹ نیز بازداشت شده بود و مدتی را در زندان به صورت موقت به سر برد.

قاضی مقیسه وی را به جرم تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات محکوم کرده است. محمد مقیسه یا ناصریان در دادسرای انقلاب اسلامی از سال ۶۰ به عنوان دادیار شعبه شروع به کار کرد. وی بعد ها در دهه هشتاد ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را به عهده گرفت و احکام زیادی علیه زندانیان سیاسی صادر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر