۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

مسمومیت در استخر و آتش گرفتن یک کلاس درس دیگر



خبرگزاری هرانا - دوازده دانش آموز مقطع ابتدایی در تبریز، هنگام آموزش شنا با قطع برق دچار مسمومیت گاز کلر شدند و همچنین یک کلاس درس دیگر در سلماس هنگام نبود دانش آموزان در آتش سوخت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از حادثه آتش سوزی در مدرسه ابتدایی در شین آباد از توابع پیرانشهر، طی هفته گذشته دو حادثه دیگر در مورد وضعیت دانش آموزان باعث شد نگرانی‌ها نسبت به وضعیت مدارس و امنیت آموزش افزایش پیدا کند.
در حادثه اول ۱۲ دانش آموز تبریزی در حال آموزش دیدن در یکی از استخرهای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بوده‌اند که به گفته مسئولین آموزشی به علت قطع برق استخر، با نشت گاز کلر مواجه شده و مسموم گشته‌اند.
در طی این حادثه اکثر دانش آموزانی که در استخر بوده‌اند به علت مسمومیت به بیمارستان سینای تبریز منتقل گشته و بر اساس اطلاعات منتشر شده حال ۴ تن از دانش آموزان به علت مسمومیت شدید خطرناک گزارش گردیده و اکنون نیز بستری می‌باشند.
در حادثه دیگر، روز پنج‌شنبه حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر مدرسه ابتدایی "اتحاد" واقع در بخش ملحم از توابع سلماس واقع در آذربایجان غربی به علت اتصال سیم کشی برق دچار آتش سوزی گردید.
گفتنی است، در این ساعت دانش آموزان در کلاس حضور نداشتند و این حادثه بدون خسارت جانی سپری شد.
این حادثه دومین حادثه آتش سوزی کلاس درس در طی یک هفته و آنهم در استان آذربایجان غربی می‌باشد و نشانی از فرسودگی کلاس‌ها و ناامنی ناشی از بی‌توجهی مسئولین نوسازی و تجهیز مدارس این استان می‌باشد.
این همه در حالی است که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، با در اختیار داشتن دو هزار میلیارد تومان بودجه در سال، وظیفه مقاوم سازی و تعمیر و نگهداری ساختمان و تجهیزات مدارس موجود را بر عهده دارد. آموزش و پرورش وظیفه دارد که ایمنی دانش آموزان را در مدارس تامین نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر