۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

شهرام الیاسی زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زد و لبان خود را دوخت.



هرانا؛ یک زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زد و لبان خود را دوخت

خبرگزاری هرانا - شهرام الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به کارشکنی مسئولین در اعزام وی به بیمارستان دست به اعتصاب غذا زد و لبان خود را دوخت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام (رحیم) الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که به ۱۱ سال زندان محکوم شده است، در اعتراض به کارشکنی در اعزام وی به مرخصی از اول اسفند ماه دست به اعتصاب غذا زد و از دیروز لبان خود را دوخت.

شهرام الیاسی که در سال ۱۳۸۶ توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت گردیده است، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و هواداری از حزب کوموله و حمل و نگهداری سلاح گرم و مهمات جنگی، در دادگاه انقلاب این شهر به ۱۱ سال زندان محکوم گردید که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید.

اینک که بیش از ۵ سال از بازداشت وی می‌گذرد، مسئولین ابتدا با مرخصی وی موافقت کرده و اقدام به توقیف سند ۱۰۰ میلیونی جهت اعزام او به مرخصی نمودند، ولی بعدا طی کارشکنی‌هایی به خانواده وی اعلام گردید مرخصی شهرام الیاسی لغو شده است.

یکی از همبندیان وی که خواست نامش فاش نشود به گزارشگر هرانا گفت: "روز گذشته شهرام الیاسی توسط ریاست حفاظت زندان (فرج‌نژاد) احضار گردید و مورد تهدید و فحاشی قرار گرفت."

وی ادامه داد: "فرج‌نژاد شهرام الیاسی را تحت فشار قرار داده تا اعتصاب غذای خود را بشکند، از همین روی وی لبان خود را دوخت."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر