۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

آیت‌الله مکارم‌شیرازى خواستار محاکمه رئیس جمهور آمریکا شد (زرشششششک)



در پی تهدید دولت سوریه به جنگ از سوى آمریکا، آیت‌الله مکارم‌شیرازى در پیامی این اقدامات خودسرانه را محکوم کرد و خواستار محاکمه رئیس جمهور آمریکا شد.
در پیام آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی آمده است: بعد از جنگ جهانى اوّل و دوم و ویران شدن بخش مهمى از دنیاى غرب و کشته شدن ده‌ها میلیون نفر و مجروح شدن ده‌ها میلیون دیگر، غربى‌ها کوشیدند سازمان‌هایى تأسیس کنند که در آینده از تکرار آن جنایات و وحشى‌گرى‌ها جلوگیرى کند و مقرر شد هیچ جنگى در جهان بدون اذن آن سازمان‌ها انجام نگیرد هرچند سعى کردند از طریق حق وتو و شگردهاى دیگرى مانند آن، سازمان‌هاى مزبور را در چنبره منافع خود بگیرند.
در ادامه این پیام آمده است: جالب این‌که اکنون کار این زورمندان به جایى رسیده که حتى آن سازمان‌هاى نیم بند را نیز قبول ندارند و رسما خودشان تصمیم مى‌گیرند از آن طرف دنیا لشکرکشى کرده و در این طرف دنیا کشورى را که در مسیر منافع نامشروع آنها نیست مى‌خواهند بکوبند؛ یعنى درست بازگشت به قانون جنگل!
در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: گاه مى‌گویند باید کنگره یا مجلس قانون‌گذارى ما آن را تصویب کند، کسى نیست سؤال کند مجالس قانون‌گذارى شما چه حقى دارند که به بهانه‌هاى واهى درباره غیر کشورشان تصمیم بگیرند؟ این حق را چه کسى به آنها داده؟ مى‌گویند دولت سوریه بر ضد مردمش بمب شیمیایى به کار گرفته و باید مجازات شود؛ به فرض که چنین باشد، باید بازرسانى بروند و تحقیق کنند و در یک دادگاه جهانى محاکمه و سپس مجازات شود، شما هم شاهد هستید و هم قاضى و هم مجرى مطابق کدام قانون؟ راستى حیرت‌آور است!
در این پیام اضافه شده است: سابقا براى این کارها دو سه کشور اروپایى با آمریکا دست به دست هم مى‌دادند و نامش را مى‌گذاشتند اجماع جهانى، اکنون آن هم به حاشیه رانده شده و آمریکا به تنهایى مى‌خواهد درباره کشورهاى دیگر جهان تصمیم بگیرد، آن هم به بهانه‌هاى واهى، به عقیده ما این بزرگترین رسوایى عصر ماست.
در ادامه پیام آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید شده است: چرا مجامع جهانى اعتراض نمى‌کنند؟ چرا این دولت زورگو را به پاى میز محاکمه نمى‌کشند؟ چون مى‌ترسند یا منافعى دارند، تهدید و ارعاب کشورهاى دیگر جهان تا چه رسد به اقدام علمى بر ضد آنها جرم است، باید رئیس جمهور آمریکا به پاى میز محاکمه کشیده شود.
در این پیام تصریح شده است: از آنها رسواتر بعضى از دولت‌هاى عربى یا ظاهرا اسلامى مانند یک عروسک در دست این خیمه‌شب‌بازان هستند که در مسیر تخریب کشورهاى اسلامى به آنها کمک مى‌کنند؛ راستى اگر اعتقادى به خدا دارند چه جوابى در پیشگاه خدا خواهند داشت. آیا علماى اسلام وظیفه ندارند که یک صدا بر سر آنها فریاد زنند و اعمال جنایتکارانه آن قلدرها و عوامل خودفروخته آنها را محکوم کنند و ملت‌هاى اسلامى را به قیام عمومى بر ضدّ آنها دعوت کنند.

در پایان این پیام افزوده شده است: ما معتقدیم سرانجام دست قدرت خداوند از آستین عدالت بیرون خواهد آمد و از این ظالمان بى‌منطق خونخوار انتقام خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر