۱۳۹۲ آذر ۹, شنبه

حمید رسایی٬مدیر مسئول نشریه «۹ دی» نوشت : جمهوری اسلامی رسما بازی را باخت



هفته‌نامه محافظه‌کار «۹ دی» تفاهم‌نامه هسته‌ای ژنو را «باخت» جمهوری اسلامی در برابر غرب ارزیابی و آن را به نوشیدن «جام زهر» از سوی مقام‌های بلند‌پایه نظام تشبیه کرد.
این هفته‌نامه در تازه‌ترین شماره خود٬ تیتر جنجالی «جام زهر» را برای مطالبی که در نقد و بررسی مفاد تفاهم‌نامه ژنو نوشته٬ انتخاب کرده است.
حمید رسایی٬ مدیر مسئول نشریه «۹ دی» در سرمقاله شماره جدید این هفته‌نامه نوشته تفاهم‌نامه ژنو «عبور از خط قرمز» و «باخت» جمهوری اسلامی در برابر غرب بوده است.
رسایی نوشته جمهوری اسلامی در این تفاهم‌نامه در ازای پرداخت امتیاز‌ها و تعهدات سنگین٬ «سراب» لغو تحریم‌ها را به دست آورده است.
این هفته‌نامه در یکی دیگر از مطالب خود با عنوان «نه تحریمی برداشته شد نه غنی‌سازی تثبیت شد» نوشته در تفاهم‌نامه ژنو به «حق» غنی‌سازی ایران هیچ اشاره‌ای نشده است.
در این مطلب همچنین آمده که جمهوری اسلامی در این تفاهم‌نامه تمام امتیاز‌های لازم را داده و برای دور بعدی مذاکرات دیگر «امتیازی» برای واگذاری وجود ندارد.
«۹ دی» در مطلب دیگری «تعجیل» محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه را عامل امضای تفاهم‌نامه ژنو دانسته و نوشته که دولت حسن روحانی به‌دنبال «بهره‌برداری داخلی» از این تفاهم‌نامه است.

عنوان یکی دیگر از مطالب این هفته‌نامه «آنچه از ما بُردند و بازی را بُردند» است که به بررسی امتیاز‌های واگذار شده جمهوری اسلامی به غرب در تفاهم‌نامه «ژنو» پرداخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر