۱۳۹۲ آذر ۱۶, شنبه

در روز 16 آذر, شعار آزادی زندانی سياسی , کف زدن و هو کردن در جريان سخنرانی روحانی سانسورشد !

امروز شنبه 16 آذر مصادف با روز «دانشجو» با وجود اینکه شرایط امنیتی همچنان در دانشگاه‌های کشور برقرار است، اما دانشجویان در معدود مراسمی که تحت نظر نیروهای امنیتی و با کسب مجوزهای لازم در محاصره اعضای بسیج دانشگاه‌ها برگزار شد، خواسته‌های خود را مطرح کردند و شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند.
دانشگاه‌ ملی تهران (بهشتی) امروز میزبان حسن روحانی بود. حدود ساعت 8 صبح نزدیک به دو هزار نفر از دانشجویان در پشت درب ورودی سالن اجتماعات منتظر بودند تا سخنرانی او آغاز شود. با وجود جو امنیتی و در حضور نیروهای حراست دانشگاه، بارها در حمایت از موسوی و کروبی شعار سر داده شد.
در آغاز سخنرانی روحانی دانشجویان «شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «موسوی و کروبی آزاد باید گردند» سر دادند. در اواسط سخنرانی شعارها تا آنجا زیاد شد که روحانی مجبور شد به آن واکنش نشان دهد و گفت: «دولت به همه وعده‌هایی که به مردم داده، پایبند است.»
روحانی در بخشی از صحبتهای خود گفت: «شعار ما این است که سانتریفیوژ باید بچرخد اما اقتصاد و زندگی مردم نیز باید بچرخد و دولت بر این وعده خود تا آخر ایستاده است.» این اظهارات او با واکنش مثبت دانشجویان مواجه شد.
در طرف مقابل عده‌ای بسیجی شعار مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا سر می دادند.
کم کم با متشنج شدن فضای سالن وضعیت به نحوی پیش رفت که روحانی مجبور شد درباره بسیج هم اشاراتی کند، و اظهار داشت: «بسیج منحصر در بسیج دانشجویی نیست، اگر بسیج به معنای فکر بسیجی و فدا کردن منافع شخصی و گروهی برای منافع ملی، دینی و اسلامی باشد ما در کشور 75 میلیون بسیجی داریم.»
در این هنگام دست و سوت جای خود را به «هو» داد و فضای ملتهبی در سالن برقرار شد.
دور تا دور دانشگاه در محاصره نیروهای امنیتی قرار داشت، حتی در خیابانهای منتهی به دانشگاه از صبح زود پلیس و یگان ویژه مستقر شده بود و در چنین فضایی بود که مراسم برگزار شد.

سانسور شعار آزادی زندانی سياسی

خبرگزاری ايسنا در گزارشی به سردادن شعار "زندانی سياسی آزاد بايد گردد" در جريان سخنرانی روحانی اذعان کرد و نوشت: پخش زنده سخنرانی رئيس جمهور در مراسم روز دانشجو، بارها از سوی صدا و سيما با قطع و وصل صدا همراه شد. پس از سر دادن شعار "زندانی سياسی آزاد بايد گردد"، برخی ديگر شعار "فتنه گر منافق اعدام بايد گردد" سر دادند. صدا و سيما از پخش شعار اول امتناع کرد و اما شعار دوم را پخش کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر