۱۳۹۲ آذر ۱۱, دوشنبه

سردار محمدعلی جعفری : در صورت اقدام احمقانه آمریکا و سگ‌ هارشان، نابودی اسرائیل جزو گزینه‌های روی میز جمهوری اسلامی است

در صورت اقدام احمقانه آمریکا و سگ‌ هارشان، نابودی اسرائیل جزو گزینه‌های روی میز جمهوری اسلامی است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مسئولان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدعهدی و یا زیرپاگذاشتن حقوق مسلم هسته‌ای جمهوری اسلامی و سوءاستفاده از توافقنامه و تفسیر به رأی آن توسط غرب و آمریکا، با اقتدار تمام توافقنامه را کان لم یکن تلقی نمایند.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره توافقنامه اخیر هسته‌ای ایران و 5+1(توافقنامه ژنو ، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ بی‌وقفه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و با تاکید بر اینکه این تیم، همانند تیم مذاکره‌کننده سابق، مورد اعتماد نظام و مردم بوده و تاکنون تلاش‌های قابل توجهی انجام داده است، اظهار داشت: همه باید به تیم مذاکره‌کننده کشورمان و دستگاه سیاست‌خارجی کمک کنند تا در برهه فعلی با پشتوانه یک انسجام و اتحاد ملی، در مذاکرات و رایزنی‌های مختلف حاضر شده و حقوق اساسی ملت ایران را در زمینه هسته‌ای استیفا کنند و مقابل باج خواهی و زیاده‌خواهی‌های مستکبرین بایستند.
* نقاط مثبت و منفی و برخی ابهامات در توافقنامه وجود دارد
وی در ادامه با اشاره به اینکه نقاط مثبت و منفی و برخی ابهامات در توافقنامه ژنو وجود دارد که می‌تواند در راستای کمک به دولت، مورد بحث و تامل کارشناسان و متخصصین در حوزه‌های مختلف فنی و حقوقی باشد، خاطرنشان کرد: دولت محترم و بخصوص دستگاه سیاست‌خارجی باید توجه داشته باشد که حد فاصل گام اول تا گام نهایی،برای دستیابی به اهداف نهایی می‌تواند فرصت‌ساز بوده و یا خدای‌ناخواسته بر اثر غفلت و عدم‌تیزبینی لازم، به زیان و آسیب برای کشورمان تبدیل شود.
* مسئولان حقوق ملت اعم از چرخه‌ کامل سوخت و حق‌ غنی‌سازی را استیفا کنند
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: انتظار مردم از مسئولان اجرایی کشور و بخصوص دستگاه سیاست خارجه، حفظ شاخص خط مستقیم انقلاب در ایستادگی برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن و استیفای کلیه حقوق هسته‌ای ملت ایران اعم از چرخه کامل سوخت هسته‌ای، تصریح کامل در به رسمیت شناخته‌شدن حق غنی‌سازی، حذف کامل تحریم‌های ظالمانه و ... است.
* لزوم مراقبت و هوشیاری کامل مسئولان دربرابر اقدامات آمریکا و غرب
سردار سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه مسئولان باید با هوشمندی کامل، مراقب عهدشکنی و نیات سوء و ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی‌، باشند، تصریح کرد: اظهارات عهدشکنانه مقامات آمریکایی و برخی مسئولان غربی‌ پس از توافقنامه اهمیت این مراقبت و هوشمندی را نشان می دهد.
* توافقنامه در صورت عهدشکنی و تفسیر‌به‌رأی غرب کان‌لم‌یکن شود
وی تاکید کرد: مسئولان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدعهدی و یا زیرپاگذاشتن حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان و سوءاستفاده از توافقنامه و تفسیر به رأی آن توسط غرب و آمریکا، با اقتدار تمام توافقنامه را کان لم یکن تلقی نمایند.
* تکیه اصلی مسئولان بر پیشرفت‌ درونزا باشد
فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان اجرایی کشور تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که ضمن پیگیری دیپلماسی هوشمندانه و مقتدرانه بین المللی به ویژه در مسئله هسته ای، باید تکیه اصلی آنان بر اعتماد و اتکال به نصرت الهی و توجه به ظرفیت‌های عظیم داخلی برای تحقق پیشرفت درونزا و غلبه بر چالش‌ها در عرصه‌های مختلف باشد.
* مقاومت، اتحاد و همدلی مردم و مسئولان رمز عقب‌نشینی دشمنان
سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، علت پیروزی‌ها و موفقیت‌های کشورمان و همچنین عقب‌نشینی‌های دشمن در بسیاری از موارد را مقاومت و ایستادگی جانانه ملت ایران بر سر اصول و ارزشهای خود توصیف کرد و گفت: تجربه نشان داده است که هرگاه مسئولان و مردم کشورمان، یکصدا و همدل، در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و قلدری‌ها دشمنان ایستادند، دشمن مجبور به عقب‌نشینی شده و برخلاف ادعاها و قدرمآبی ابتدایی خود، نتوانسته‌ است هیچ غلطی انجام دهد.
* فشارهای دشمن بر ملت ایران تاثیر معکوس داشته است
وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها و غرب فهمیده‌اند که فشارها بر ملت ایران نه تنها تاثیری در جهت تحقق خواست آنان ندارد، بلکه تاثیر معکوس داشته و ملت ایران روز به روز پیشرفت کرده و به عنوان یک نمونه، همانطور که وزیر خارجه آمریکا نیز اعتراف کرد، ایران که هشت سال پیش از 164 سانتریفیور بهره‌ می‌برد، امروز علیرغم فشارهای فراوان و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و برخی متحدان مستکبرش، این تعداد را به 19000 سانتریفیوژ رسانده و در حوزه‌های دیگر نیز به پیشرفت‌های چشمگیر و خیره‌کننده‌ای دست یافته است.
* مواجهه ملت ایران و دولت آمریکا ماهوی است
سرلشکر جعفری همچنین با تاکید بر این که مذاکره ایران با کشورهای غربی و آمریکا تنها بر سر مسئله هسته‌ای بوده ، اظهار داشت: همچنان که در گذشته نیز اعلام کردیم، مواجهه مردم انقلابی ایران با دولتمردان آمریکا یک نبرد ماهوی است و در راستای راهبرد اساسی "لایَظلِمون و لایُظلِمون" تعریف می‌شود و تا وقتی که آمریکا به خوی استکباری و ظالمانه خود علیه ملت ایران و ملل جهان ادامه می‌دهد، مسائل اساسی ما با این دولت حل نخواهد شد.
* در صورت اقدام احمقانه آمریکا و سگ‌ هارشان، نابودی رژیم صهیونیستی جزو گزینه‌های روی میز ایران است
فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی راجع به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا بعد از امضای توافقنامه مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز است، تاکید کرد: تکرار چنین جمله مضحکی از سوی مقامات آمریکایی و رژیم جعلی، نامشروع و منحوس صهیونیستی، برای ملت ایران تبدیل به یک طنز شده است، چه آنکه خود این مقامات نیز به خوبی می‌دانند که از هرگونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران عاجز بوده و در صورتی که به هرگونه اقدام احمقانه‌ای از این جنس، دست بزنند، گزینه‌های بسیاری برای ایران روی میز وجود دارد و پاسخ‌های کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد که حذف رژیم صهیونیستی از جمله این اقدامات خواهد بود.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و سگ‌هارشان در منطقه از چنین قدرتی برای اقدام نظامی علیه ایران برخوردار بودند، هیچ گاه آمریکا و برخی متحدانشان بر سر میز مذاکره با ایران نمی‌نشستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر