۱۳۹۳ تیر ۱۱, چهارشنبه

* آتش سوزی در بند ۳۲۵ ( ویژه روحانیت) زندان اوین

بنابه گزارش «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» سحرگاه روز سه شنبه 10 تیرماه 1393،  بند 325 (ویژه روحانیت) آتش گرفت، وسایل زندان و زندانیان، خسارت دید و در آتش سوخت. زندانیان مستقر در این بند، بعلت تنفس دود حاصل از این آتش سوزی، دچار ناراحتی های تنفسی گردیدند. 

 این در حالی است که آیفن ارتباطی بند ویژه با  خارج از بند قطع شده بوده و درب های بند را نیز قفل کرده بودند. پس از داد و فریادهای فراوان و در خواست های کمک زندانیان وحشت زده که با درب های بسته  مواجه شده بودند، بلاخره بند سپاه که روبروی این بند است متوجه شده و اقدام به شکستن درب ها  و امداد رسانی کردند.

آقای کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی سرشناسی که قریب به هشت سال است در زندان به سر می برد نیز در این بند بوده است و با توجه به چندین مرتبه سو قصد به جان ایشان اکنون این حادثه، موجب نگرانی شدید خانواده آقای کاظمینی بروجردی شده است که با وجود ناراحتی تنفسی و مشکلات قلبی در حال گذراندن دوران محکومیت یازده ساله خویش است.

 این خانواده خواستار پیگیری و تامین امنیت جان آقای بروجردی و سایر همبندانش، از سوی سازمانها و نهادهای حقوق بشری شدند.

تهدید به تبعید در چهل و پنجمین روز اعتصاب غذای لطیف حسنی 
کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت چهل و پنج روز از اعتصاب غذای لطیف حسنی، این زندانی سیاسی از سوی رئیس زندان رجایی شهر تهدید به تبعید به زندان دیگری شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این زندانی سیاسی با وجود وخامت وضعیت جسمی‌اش از پذیرفتن سرم درمانی امتناع کرده و مسئولیت هرگونه تهدیدی علیه خود را با ریاست زندان رجایی‌شهر دانسته است.

لطیف حسنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر طی تماس تلفنی که صبح امروز با همسرش اعظم پیری داشته، گفته است که تا زمان اجرای قانون تفکیک جرائم و منتقل شدنش به بند زندانیان سیاسی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد و مسئولیت هر تهدیدی که متوجه اش شود بر عهده رئیس زندان رجایی شهر و عواملی که این حق را از وی دریغ می‌کنند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر