۱۳۹۳ مرداد ۶, دوشنبه

احتمال ورود داعشی های چینی به عراق



نماینده ویژه چین در خاورمیانه امروز دوشنبه تاکید کرد: برخی از نیروهای افراطی منطقه ژین جیانگ برای آموزش به خاورمیانه آمده‌اند و برای مشارکت در جنگ داخلی عراق وارد خاک این کشور شده‌اند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ نماینده چین در خاور میانه که به تازگی از این منطقه بازگشته است به خبرنگاران گفت: چین به شدت نگران نقش گروه های افراطی در سوریه و عراق بوده است.
این مقام ارشد چینی اشاره ای به تعداد شهروندان این کشور که به خاورمیانه رفته اند نکرده است ولی تاکید کرد: بر اساس گزارشهای منتشر شده در رسانه های خبری فکر می کنم تعداد این افراد حدود 100 نفر باید باشد.
وی گفت: در جریان سفر به خاورمیانه در خصوص این مساله با مقامهای کشورهای منطقه به خصوص ترکیه رایزنی و صحبت کردم. برخی از شهروندان چینی که برای آموزش نظامی به خاورمیانه آمده اند دیگر به چین بازنگشته و احتمالا وارد مرزهای عراق شده اند.
نماینده چین در خاور میانه تصریح کرد: پکن همه تلاش خود را برای مقابله کشورهای خاورمیانه با تروریسم به کار خواهد گرفت چرا که این مساله به نفع چین نیز خواهد بود. چین قربانی افراطی گری و فعالیت‌های تروریستی است و حمایت ما از مقابله با تروریسم به نفع خود ما نیز خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر