۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

چند خبر از زندانیان سیاسی ایران

زندانی سیاسی عباس اسفندیاری پس از 4.5 ماه از پایان یافتن محکومیتش آزاد شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی عباس اسفندیاری 57 ساله بیش از 4.5 ماه است که از محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی وی می گذشت اما بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص آخوندی با نام مستعار علوی که از مسئولین و زارت اطلاعات و از شکنجه گران بند 209 می باشد مانع آزادی او بود .
زندانی سیاسی عباس اسفندیاری چند ماه است که از ناراحتی حاد جسمی رنج می برد و گفته می شود که به سرطان خون مبتلا شده است ولی علیرغم وضعیت حاد جسمی اش مانع درمان وی بودند .
او از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و برای دومین بار در جریان قیام گسترده مردم ایران در سال 1388 دستگیر و به سلولها انفرادی بند 209 منتقل گردید پس از مدت طولانی او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند و از آنجا به بند ایزوله شده 4 زندان گوهردشت کرج تبعید کردند و تا روز گذشته در آنجا بسر برد.


نامه فعالان فرهنگی و مطبوعاتی برای آزادی احسان هوشمند

جمعی از دانشگاهیان، فعالان فرهنگی و مطبوعاتی در نامه‌ای به رئیس قوه قضايیه خواهان آزادی احسان هوشمند، روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه مطالعات اجتماعی و اقوام ایرانی شدند.
به گزارش جرس، در بخشی از این نامه آمده است: دریغ ما این است که چنین فردی با کارنامه و پیشینه روشن که تمام دغدغه و تلاشش در جهت همگرایی ملی، تحلیل انتقادی حرکات قوم‌گرایانه، پرهیز همگان از اقدامات خشونت‌ورزانه و ترویج ایده پیگیری مطالبات در چارچوب‌های قانونی و شفاف بوده است، هم اکنون در کنج زندان است و در واقع با دربند کردن وی، عرصه را برای دیدگاه‌های براندازانه و تجزیه‌طلبانه گشاده تر کرده‌اند.

محکومیت مختار زارعی، فعال مدنی

مختار زارعی فعال مدنی از طرف دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به زندان محکوم شد.
این فعال مدنی در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: اینجانب توسط شعبه 104 دادگاه عمومی جزائی سنندج به اتهام توهین به دادیار شعبه پنجم دادسرا در حین انجام وظیفه، به شش ماه حبس محکوم شده بودم که تجدیدنظرخواهی وکیل اینجانب نسبت به رأی صادره از شعبه مذکور، اخیراً در شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان رد و رأی صادره در دادگاه بدوی قطعی گردید.
گفتنی است که در رأی صادره برای این فعال کرد، اعلام شده تأسف خوردن برای طرز فکر مقام قضائی در حین انجام وظیفه، عرفاً توهین بارز تلقی می گردد.
یادآور می گردد که مختار زارعی عضو جبهه متحد کرد سال88 نیز در مراسم دومین سالگرد درگذشت ابراهیم لطف الهی مدتی را در بازداشت بسر برده و با قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر