۱۳۹۲ مرداد ۱۰, پنجشنبه

بيانات خامنه ای درباره فتنه , اتمام حجت با روحاني و مجلس بود ( فتنه‌گران راهی جز عذرخواهی ندارند)



چهار سال از حوادث سال 88 و فتنه‌انگيزي متوهمان تقلب در انتخابات دهم رياست جمهوري گذشت. امروز اكثر مردم به واقعيات آن اتفاقات پي برده‌اند و همه متوجه ظلم عميق و جرم بزرگ فتنه‌گران شده‌اند.

چهار سال از حوادث سال 88 و فتنه‌انگيزي متوهمان تقلب در انتخابات دهم رياست جمهوري گذشت. امروز اكثر مردم به واقعيات آن اتفاقات پي برده‌اند و همه متوجه ظلم عميق و جرم بزرگ فتنه‌گران شده‌اند. در اين مدت بارها و بارها به اين افراد از سوي دسته‌هاي مختلف مردمي و نمايندگانشان تذكر داده شد كه براي بازگشت به عرصه سياسي كشور، از رهبري و مردم عذرخواهي و با توبه به درگاه پروردگار به اشتباهات خود اعتراف كنند. فتنه‌گران اما هر بار با توجيهي و دليلي و اتكال به باقي‌مانده اپوزيسيون داخلي و خارجي، سعي كردند منطقي براي خود و ديگران بتراشند و براي افكار عمومي اينطور وانمود كنند كه ما در سال 88 بهترين كار را كرديم و آنان كه اشتباه كردند، افراد مقابل ما بودند. طلبكاري اين عده در عين بدهكاري به كل ملت در حالي است كه بارها مورد تشويق مقامات عالي رتبه امريكا، انگليس و اسرائيل و ساير دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي قرار گرفته‌اند و در برهه‌اي از زمان برخي تحريم‌ها به بيان رسمي بيگانگان، در دفاع و پشتيباني از آشوبگران به تصويب رسيد.
خسارت‌هاي اين عده به منافع ملي به قدري بود كه اگر ادامه مي‌يافت هيچ بعيد نبود امروز كشورمان در منجلابي گرفتار مي‌شد كه متأسفانه در خصوص برخي از كشورهاي منطقه شاهديم؛ رو در رويي گروه‌هاي مختلف مردمي و آتش زدن به تمام ذخيره‌هاي نظام يعني نابودي انقلاب اسلامي و محو آينده در غباري از احتمالات و اما و اگرهاي برآمده از آتش فتنه. حاميان فتنه با آنكه خود متوجه اشتباهاتشان شده‌اند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با دانشجويان ضمن انتقاد به عذرخواهي نكردن اين افراد، فرمودند: «در جلسات خصوصى مي‌گويند ما اعتراف مي‌كنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود» اما همچنان قصد عذرخواهي به صورت علني و رسمي ندارند چراكه تصور كرده‌اند مي‌توانند به راحتي و بدون عذرخواهي بار ديگر در عرصه‌هاي مختلف حكومتي و حاكميتي حاضر شوند و درباره چگونگي پيشبرد اهداف انقلاب، تئوري پردازي و گفتمان‌سازي كنند! اما آيا چنين تصوري براي كساني كه نظام جمهوري اسلامي را تا لبه پرتگاه بردند، محقق خواهد شد؟
در اين ارتباط برخي از كارشناسان مسائل سياسي اظهارنظر كرده‌اند كه در ادامه مي‌خوانيم.
بيانات رهبر انقلاب درباره فتنه اتمام حجت با روحاني و مجلس بود
حجت‌الاسلام علي ثمري با تأكيد بر اينكه بيانات مقام معظم رهبري درباره فتنه به نوعي اتمام حجت با رئيس‌جمهور منتخب و مجلس در خصوص دولت آينده بود، گفت: هدف نهايي فتنه ۸۸ براندازي نظام بود كه عده‌اي نيز در اين ميان بازي خوردند.
اين كارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجويان مبني بر رفتار نانجيبانه فتنه‌گران در سال88 در خصوص امكان حضور آنها در عرصه قدرت اظهار داشت: اين موضوع به ميزان برداشت رئيس‌جمهور منتخب از حاكميت ديني باز مي‌گردد كه در جامعه اسلامي ولي فقيه فصل‌الخطاب است.
ثمري با تأكيد بر اينكه براي مشخص شدن ديدگاه رئيس‌جمهور فعلاً بايد صبر كرد تا گذر زمان اين موضوع را مشخص كند، ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبري درباره فتنه به نوعي اتمام حجت ايشان با رئيس‌جمهور و مجلس در خصوص دولت آينده بود.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه هدف نهايي فتنه 88 براندازي نظام بود كه عده‌اي نيز در اين ميان بازي خورده و به مهره دشمن تبديل شدند گفت: آنها در عين حال هيچ گاه از مردم به خاطر رفتار نانجيبانه‌شان عذرخواهي نكردند.
وي درباره لزوم محاكمه سران فتنه به دليل ادعاي تقلب در سال 88 يادآور شد: تفاوت رأي روحاني كه باعث شد وي در جايگاه رئيس‌جمهور منتخب قرار گيرد، تنها 260 هزار رأي بود و اين نشان دهنده اوج سلامت نظام انتخاباتي كشور است در حالي كه در سال 88 تفاوت رأي 11 ميليون بود بنابراين چطور ممكن است كه تقلب صورت گرفته باشد و آنها امروز ساكت شده‌اند. ثمري با تأكيد بر اينكه تعبير «غيرنجيبانه» كه رهبري براي فتنه‌گران به كار بردند مصداق واقعي رفتار آنها است، افزود: بحث محاكمه سران فتنه به مجموعه نظام باز مي‌گردد چراكه آنها با بي‌تدبيري و نافهمي خود يك كشور و ملت را به مخاطره انداختند، بنابراين اگر قوه قضائيه شواهد كافي از همگامي آنها با دشمن ارائه دهد در فضايي بدون التهاب محاكمه خواهند شد.
بازگشت فتنه‌گران مورد پذيرش
مردم نيست
حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي نيز در اين باره گفت: بنده از نمايندگاني بودم كه نامه ارسالي به قوه قضائيه براي محاكمه فتنه‌گران را امضا كردم و معتقدم فتنه‌گران بايد محاكمه شوند.
اين عضو جامعه روحانيت مبارز در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان اشاره كرد و اظهار داشت:‌كاري كه فتنه‌گران در سال 88 انجام دادند يك عمل بسيار سنگين بود. معتقدم همين كه نظام مقدس جمهوري اسلامي به آنان اجازه ادامه حيات داده خدمت بزرگي به آنان بوده است.
وي افزود: فتنه‌‌گران دست به ساختارشكني و خونريزي زدند و به مقدسات توهين كردند و اگر نجابت و عقلانيت، خردجمعي و رهنمودهاي مقام عظماي ولايت نبود وضعيتي بهتر از مصر نداشتيم.
عضو جامعه روحانيت مبارز با تأكيد بر اينكه فتنه‌گران در سال 88 مي‌خواستند كار نظام را يكسره كنند، گفت: اينكه امروز فتنه‌گران بخواهند به عرصه قدرت بازگردند نه مورد پذيرش مردم است و نه خداوند يكتا. چراكه جامعه جنايات آنان را فراموش نمي‌كند. وي در پايان تأكيد كرد: فتنه‌گران امروز خودشان نيز اعتراف مي‌كنند در سال 88 تقلب نشده است بنابراين كساني كه چنين دروغي به جامعه و نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد كرده‌اند قطعاً بايد محاكمه شوند.
مؤثرين فتنه مسلماً در دولت تدبير و اميد جايي نخواهند داشت
يكي ديگر از اعضاي جامعه روحانيت مبارز نيز تأكيد كرد: با اينكه تركيب دولت جديد هنوز مشخص نيست اما مسلم است افرادي كه در فتنه نقش داشتند هرگز در دولت جديد جايي نخواهند داشت. حجت‌الاسلام سيد رضا اكرمي درباره سخنان مقام معظم رهبري در خصوص رفتار غيرنجيبانه مدعيان تقلب در سال 88 اظهار داشت: صحبت‌هاي رهبري شفاف و مورد قبول است؛ ‌رفتار آنها را نيز دادگاه بايد بررسي كند هرچند با حفظ آن مواضع و تا زماني كه جبران و ترميم نكنند نمي‌توانند به صحنه بازگردند.
اكرمي در خصوص ‌ عذرخواهي نكردن فتنه‌گران سال 88 از مردم گفت: داستان سال 88 كاملاً روشن بوده و اگر لازم است دادگاه بايد در اين زمينه رسيدگي كند يا به افكار عمومي واگذار شود.

وي افزود: تركيب دولت جديد مشخص نيست اما مسلم است افرادي كه در فتنه نقش داشتند هرگز در دولت جديد جايي نخواهند داشت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر