۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

موج بازداشتها و تعقیب فعالین سیاسی ادامه دارد ( روحانی مچکریم )



گزارش های رسیده حاکی از یورش مامورین اطلاعات به مطب دکتر علی ناظری و دستگیری و انتقال وی به بند 350 زندان اوین دارد. علی ناظری دندانپزشک و از پایه گذاران جامعه سبز مدنی ایران دارای گرایشات ملی و از فعالان جنبش سبز است که در زمینه مسایل محیط زیست و حمایت از فعالین حقوق بشر فعالیت می کرد. وی که ۴۰ سال سن دارد. درتاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ توسط اداره اطلاعات سپاه بازداشت و مدت ۴۰ روز در سلول های انفرادی بند دو الف بازداشت بود که با سپردن وثیقه آزاد شد.
یکی از گزارش های رسیده دیگر مربوط دستگیری یکی از مهندسان پالایشگاه اصفهان و انتقال او به زندان انفرادی شهر اصفهان می باشد. وی که بهنام خدادادی نام دارد به بند الف زندان مرکزی اصفهان که توسط بازجویان وزارت اطلاعات اداره می شود، منتقل گردیده است. در همین ارتباط ماموران وزارت اطلاعات با یورش به منزل پدری نامبرده برخی از اسناد و وسائل شخصی این جوان 28 ساله را جمع آوری و با خود بردند.
دامنه ی بازداشت های خودسرانه طی چند هفته های اخیر موجی از اعتراض های فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران را در برداشته است و آنها خواستار مداخله کمسیر عالی حقوق بشر و گزارش گر ویژه سازمان ملل جهت پیگیری به وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران شده اند.

در همین حال گزارش دیگری حکایت از هجوم ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری یکی از روزنامه نگاران و فعالین حقوق بشر در شهر چالوس را دارد. برپایه این گزارش مامورین وزارت اطلاعات بامداد روز یکشنبه ۹ تیرماه 92 با یورش به منزل پدری آرش عظیم دوست، قصد دستگیری این فعال حقوق بشر را داشتند که با نبود وی در خانه مواجه شدند. آنها پس از جستجوی خانه کامپیوتر و برخی از وسائل شخصی نامبرده را ضبط و با خود بردند. پدر آرش عظیم دوست نیز مدت 2 ساعت مورد بازجویی مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و سپس آزاد شد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر