۱۳۹۲ آبان ۱۱, شنبه

محمد امین آگوشی معلم زندانی , در اعتراض به عدم درمان و مرخصی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زد !

معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی در اعتراض به عدم درمان و مرخصی استعلاجی و فشارهای غیر انسانی صبح امروز دست به اعتصاب غذا زد.

خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران اعلام کردند که روز شنبه ۱۱ آبان ماه معلم بازنشسته زندانی محمد امین اگوشی که در زندان مرکزی زاهدان در تبعید بسر می برد با بستن لبهای خود اقدام به اعتصاب غذا نمود. او از۲ هفته پیش به رئیس زندان و سایر زندانبانان اعلام کرده بود که اگر به خواسته هایش که از حقوق اولیه انسانی او است رسیدگی نشود ناچار به اعتصاب غذا خواهد شد.

اما زندانبانان ولی فقیه شروع به تهدید کردن وی نمودند و صبح امروز پس از دوختن لبانش بجای رسیدگی به خواسته هایش، وی را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند.

خواسته های معلم بازنشسته زندانی به قرار زیر می باشد: 

۱ـ درمان وی در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان

۲ـ درصورتی که قادر به درمان وی نیستند به او مرخصی استعلاجی بدهند تا خود اقدام به درمان خویش نماید

۳ـ پایان دادن به فشارها، اذیت و آزارها و محدودیتهای غیر انسانی 
گفتنی است، محمدامین آگوشی که دچار بیماری‌های عصبی شده تاکنون از هرگونه اقدام درمانی در زندان زاهدان محروم بوده و خانواده وی باید برای یک ملاقات ۱ ساعته با وی ۷۲ ساعت مسیر ارومیه تا زاهدان را با اتوبوس طی کنند.

محمد امین آگوشی به همراه ایرج محمدی و احمد پولادخانی اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با احزاب کردی در سال ۸۶ بازداشت شدند.

وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.

حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر