۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

اخاذي فيس‌بوكي از دختر جوان


شرق: پسر اخاذ بعد از اينكه عكس‌هاي دختري جوان را به دست آورد در شبكه اجتماعي فيس‌بوك صفحه‌اي را به نام او تاسيس كرد و اين دختر را به دردسر انداخت. اين دختر جوان كه الميرا نام دارد چندي قبل به دادسراي شيراز رفت و طي شكايتي گفت: «از چندي قبل اي‌ميل‌هايي به دستم مي‌رسيد كه حاوي پيام‌هاي تهديد‌آميز بود و فردي ناشناس از من مي‌خواست به خواسته‌هايش عمل كنم و به او باج بدهم درغيراين‌صورت عكس‌هايم را منتشر مي‌كند.»اين دختر ادامه داد: «بعد از گذشت چند روز فهميدم صفحه‌اي در فيس‌بوك به نام من باز شده و عكس‌هاي خصوصي‌ام در آن است. من اين عكس‌ها را به كسي نداده‌ام براي همين حدس مي‌زنم اين كار توسط يكي از اقوام و بستگانم انجام شده باشد.»پس از تشكيل اين پرونده گروهي از ماموران پليس وظيفه تحقيقات را برعهده گرفتند و در گام اول طبق اظهارات الميرا تحقيقات روي فاميل اين دختر متمركز شد اما كارآگاهان بعد از تجسس‌هاي گسترده هيچ نشانه‌اي كه جرم آنها را به اثبات برساند به دست نياوردند و به اين نتيجه رسيدند كه جرم توسط يك غريبه انجام شده است.
 الميرا بعد از اين مرحله يك‌بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفت و گفت به هيچ‌وجه نمي‌تواند حدس بزند چه كسي از عكس‌هاي او سوء‌استفاده كرده است. او گفت: «انتشار اين عكس‌ها آبروي من را برده و زندگي‌ام را به خطر انداخته است. ديگر نمي‌توانم مثل سابق با خانواده‌ام در ارتباط باشم و اعصابم در اين مدت به حدي به‌هم ريخته است كه نمي‌توانم كارهاي معمول و عادي‌ام را انجام بدهم.» كارآگاهان اين بار دايره تحقيقات‌شان را گسترش دادند و با زيرنظر گرفتن صفحه فيس‌بوك و انجام كارهاي تحقيقاتي و اطلاعاتي توانستند نشاني محلي را كه متهم از آنجا به اينترنت وصل مي‌شود و صفحه فيس‌بوك را به روز مي‌كند به دست آوردند. بعد از آن گروهي از ماموران با گرفتن مجوز قضايي سراغ اين شخص رفتند و او را كه پسري جوان به‌نام احسان است بازداشت كردند. احسان كه ابتدا نمي‌خواست اتهامش را بپذيرد در برابر ادله و مدارك موجود تسليم شد و گفت: «من چندي قبل به طور اتفاقي توانستم اي‌ميل الميرا را هك كنم بعد از آن به تعداد زيادي از عكس‌هاي خصوصي او دست پيدا كردم و به سرم زد با استفاده از آنها از او سوء‌استفاده كنم به همين دليل برايش اي‌ميل‌هاي تهديدآميز فرستادم و براي اينكه ثابت كنم در تهديدهايم جدي هستم صفحه فيس‌بوكي را به نام الميرا راه انداختم و عكس‌ها را در آنجا منتشر كردم من فكر مي‌كردم اين دختر از ترس آبرويش و براي اينكه به غايله خاتمه بدهد عليه من شكايت نخواهد كرد و خواسته‌هايم را اجرا مي‌كند.» بنا بر اين گزارش در حال حاضر پرونده متهم در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است و تحقيقات از او ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر