۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

گزارش پایانی کمپین اعتراضی علیه نقض حقوق بشر در ایران!




کمپین اعتراض یکماهه علیه نقض حقوق بشر در ایران  روز 29 ماه مه پایان یافت. این کمپین به هدف افشاگری علیه جمهوری اسلامی ایران و علیه نقض آشکار حقوق اولیه انسانی در ایران از روز اول مه با پرپایی چادر اطلاعاتی و نمای زندان از ایران و بمنظور روشنگری افکار عمومی در میدان سرگل مرکز شهر استکهلم آغاز گردید. در مدت یکماه گذشته برنامه های افشاگرانه ما در عرصه های مختلف ودر رابطه با گروه های مختلف اجتماعی در ایران که بطور روزانه از جانب رژیم ایران و دستگاه سرکوبگرش مورد تعرض قرار گرفته و حقوق ابتدایی سیاسی و اجتماعی اشان غصب می گردد ادامه داشته است. فعالیتهای افشاگرانه کمپین طبق برنامه به مهمترین معضلات سیاسی و اجتماعی در ایران پرداخته و از جمله وضعیت کارگران و اقشار زحمتکش، وضعیت زندانها، تعقیب و سرکوب فعالین کارگری، فعالین سیاسی و اجتماعی، وضعیت زندانیان سیاسی، وضعیت زنان و تبعیض جنسی، وکلا و معلامان خبرنگاران و وبلاگ نویسان واقلیت های مذهبی وضعیت کودکان، معضلات مهم اجتماعی و غیره را در بر داشته است. کمپین هر چند روز یکی از این موضوعات را در دستور خود قرار داده و با نمایش عکس، سخنرانی، تبلیغ در مدیا و بر پایی آکسیونهای معین و انعکاس مدیایی آن تلاش کرده ایم که افکار عمومی را متوجه نقض روزانه حقوق بشر در ایران و پایمال شدن حقوق اجتمایی شهروندان این جامعه  بنماییم.
برنامه های کمپین:
اول مه تا 3 مه وضعیت طبقه کارگر در ایران و فعالین کارگری تحت تعقیب. 4 مه تا 7 مه وضعیت زندانیان سیاسی و زندانهای جمهوری اسلامی. 8 تا 11دفاع از اصحاب قلم و  روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان دربند 12 تا 14 دفاع از حقوق اقلیت های مذهبی 15 تا 17  مه وضعیت زنان تحت حاکمیت رژیم و تبعیض علیه زنان و 18 تا 20 دفاع از حقوق کودکان در ایران 21 تا 23 دفاع از آزادی بیان و عقیده 24 تا 26 بر علیه اعدام ها 27 تا 29 دفاع از دانشجویان آزادیخواه در ایران و حمایت از مادران زندانیان سیاسی
آکسیونها
در یک ماه گذشته کمپین برای پیشبرد برنامه های خود اقدام به برپا کردن آکسیونهای مختلف کرده و یا در برنامه های اعلام شده شرکت فعال داشته است از جمله:

بمنظوربیان انچه مربوط به نقض حقوق بشر در ایران است و جلب حمایت وهمراهی افکار عمومی معترض به جمهوری اسلامی، کمپین اولین اطلاعیه خود را قبل از شروع کمپین پخش نمود. بدنبال بیانیه کمپین که اهداف و فعالیتهای کمپین را توضیح می داد صادر شد. این بیانیه در سطح وسیعی در مدیا پخش شده و در کشور سوئد بدست مقامات دولتی و سیاسی این کشور رسیده است. همچنین 10 گزارش از فعالیتهای کمپین در سطح عمومی پخش شده است. از جمله بخش وسیعی از سایتهای ایرانی، رادیوهای محلی سوئد، یوتوب و فیس بوک و..    
اقدامات وسیع دیگر کمپین در سطح مدیا   از طریق رادیوها رادیو آوا رادیو همسفر رادیو پژواک رایو شهروند رادیو همبستگی و رادیوکوچه    تلوزیون ها رهایی زن و nitv و نوروز tv   رهائیtv و مردم tv و   فیس بوک وبرگزاری تجمع های اعتراضی در روز 12 کمپین شرکت اعضای کمپین در مراسم سالگرد فرزاد کمانگر روبروی پارلمان سوئد وتجمع اعتراضی برای پشتیبانی از هنرمند شاهین نجفی در دو نوبت در مین توریت و سرگل توریت و تجمع های اعتراضی مقابل دفاتر روزنامه های رسمی سوئد داگنس نی هتر اگزپرسن و تلویزیون کانال   4 سوئد و هممچنین اجرای نمایش سنگسار در دو نوبت یکی در مجاور کمپین اعتراضی و نوبت دوم در میدان مین توریت و همچنین برگزاری مراسم حمایت از مادران زندانیان سیاسی   در مقابل کمپین اعتراضی   و شرکت در مراسم قتل های ناموسی در مدبوریاپلاتسن در روز 23 کمپین و شرکت اعضای کمپین در کنفرانس مربوط به خشونت های ناموسی در مجلس سوئد . و  در روز سیم تحویل پتیشین های   امضاء شده توسط یک هیئت نماینده از کمپین به نمایندگان حزب چپ مجلس در روبروی پارلمان سوئد و ارسال بیانیه کمپین به مجلس و احزاب پارلمان و سخنگوی   مجلس همچنین مصاحبه های تلوزیونی و یوتیوپ و فیلمبرداری و گرفتن گزارش ها و   عکس از فعالیتهای اعضای کمپین اعتراضی .

ما بر گزار کننده گان و فعالین کمپین امیدواریم که علارغم کمبود امکانات و مشکلات فراوان توانسته باشیم در این مدت سهمی در دفاع از مردم ایران و دفاع از آزادی و حقوق انسانی مردم ایران و افشای 33 سال سرکوب و نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایفا کرده باشیم. از همه مسئولین مدیا و فعالین و شخصیت های سیاسی و اجتماعی و سازمانها و نهادهای اجتماعی که در این مدت مارا یاری داده و حمایت کردند  سپاس گذاریم.
لازم به یاد آوری می دانیم که کمپین به همت و کمک بیدریغ تعدادی از شخصیتها وفعالین سیاسی شروع و ادامه پیدا کرده است. از قاسم افشار مبتکر این کمپن نهایت قدردانی را داریم. واز حضور و حمایت سعید آرمان دبیر کل سازمان سراسری پناهندگان بیمرزاز کمپین اعتراضی و پشتیبانی و حمایت های رسول بناوند و احمد فاطمی و غفور عباس نژاد و حضور و حمایت اعضای حزب عدالتخواه سوئد RÄTTVISAPARTY SOSIALISTEN و تعداد زیادی از فعالین سیاسی مخالف رژیم در این مدت برنامه های کمپین را پیش بردند. از جمله دوستان زیر که مسئولیتهای مختلفی در جریان کمپین بعهده داشتند.
  قاسم افشار تهیه مجوز پلیس برای برپائی چادر . فرشاد پاشازاده مسئول نوشتن گزارش ها و ارسال آن به سایت های خبری و فیلمبرداری و ارتباط با برخی رسانه ها .آرین میرذوالفقاری و سید عزت اله رشمی مسئول ارتباط با مدیا و سایتهای خبری . اکرم منصوری گزارشگر کمپین. و علی آذری   و ایرج شاه علیدوست مسئول فیس بوک و تدارکات کمپین   و امیر سجادی در بخش تدارکات تهیه غذا برای   اعضای کمپین . سامیه رونقی و آذردوخت زمانی   کمک برای جمع آوری امضاء پتیشین و رضا طاهر افشار و یاسین الیاسی در بخش توزیع اعلامیه ها و اطلاعیه ها مابین مردم . شهاب مهدینژادساری و حمید رضا حسنی   مسئول تنظیم موزیک و قسمت فنی . محمد شهنوازی خواندن اعلامیه و دعوت از مردم برای امضاء پتیشین

کمپین علیه نقض حقوق بشر در ایران – 2 ماه جون 2012
فرشاد پاشازاده


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر