۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان دو روزنامه نگار دربند در زندان رجایی به مرخصی آمدند.




احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان دو روزنامه نگار دربند در زندان رجایی به مرخصی آمدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان دو روزنامه نگار و فعال سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر دقایقی قبل به مرخصی آمدند.

احمد زید آبادی روزنامه نگار و فعال دانشجویی که از ۲۳ خرداد ۸۸ در زندان به سر می برد، از زمستان سال ۸۸ به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.

احمد زیدآبادی در سه سال اخیر تنها دو بار به مرخصی چند روزه اعزام شده است.

وی توسط دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم کرد، که دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.

احمد زیدآبادی، در سال ۱۳۹۰ توسط هیاتی متشکل از ۱۲ کار‌شناس بین المللی مستقل رسانه‌ای برنده جایزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان یونسکو ۲۰۱۱ موسوم به «گیلرمو کانو» شد.

بر اساس این گزارش مهدی محمودیان روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز که تا به حال تنها یک بار توانسته بود از این حق استفاده کند به مرخصی آمد.

مهدی محمودیان که در خصوص وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او در داخل زندان نیز نامه ای درباره وضعیت اسفناک زندان رجایی شهر کرج و تجاوزهای مکرر در این زندان خطاب به آقای خامنه ای نوشت.

مهدی محمودیان به علت شرایط نامساعد زندان بخشی از ریه خود را از دست داد. سرانجام چندی پیش با انتقال وی به بیمارستان موافقت شد.

طی سه سال گذشته بارها مادر محمودیان از طریق دادستانی پیگیر مرخصی استعلاجی برای فرزندش بود. پس از عمل نیز، خانواده این زندانی سیاسی در خواست داشتند که به محمودیان مرخصی استعلاجی داده شود تا او بتواند سلامت خود را باز یابد. اما مسئولان زندان به این درخواست پاسخی ندادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر