۱۳۹۲ آبان ۲۷, دوشنبه

محمود مهدی سلطانی دیپلمات «خانه‌نشین» : جواد ظریف و سعید امامی (واجبی خور) رفیق فابریک بودند !



 هفته‌نامه «۹ دی» گفتگویی جنجال برانگیز از یک دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه درباره دیپلماسی دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی منتشر کرده است.
محمود مهدی سلطانی یکی از دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه در گفتگو با این هفته‌نامه ادعا‌ها و اتهاماتی علیه برخی همکاران خود از جمله محمدجواد ظریف مطرح کرده است.
این دیپلمات «خانه‌نشین» پس از شش ماه پیگیری خبرنگار هفته‌نامه «۹ دی» حاضر به انجام این گفتگو آن‌هم در «خودروی شخصی‌اش» شده است.
سایت «نکات پرس» نزدیک به محمود احمدی‌نژاد نیز متن کامل این مصاحبه را بازنشر کرده و نوشته در صورت تذکر نهاد‌های امنیتی و قضائی این گفتگو را حذف خواهد کرد.
آقای مهدی سلطانی در این گفتگو از وجود «خائنینی» در وزارت امور خارجه خبر داده و گفته در حال حاضر اعضای سازمان مجاهدین خلق نیز در برخی سازمان‌های رسمی ایران «نفوذ» پیدا کرده‌اند.
وی با انتقاد صریح از عملکرد وزارت امور خارجه دولت‌های هاشمی و خاتمی گفته «هنوز خیانت‌های برخی از مسئولان سابق افشا نشده است» و «چقدر مردم باید به بعضی‌ها اعتماد کنند.»
این دیپلمات «خانه‌نشین» از دیپلمات‌هایی در بدنه وزارت خارجه نام می‌برد که یا «جاسوس» اسرائیل بوده‌اند و یا در به رسمیت شناختن آن از سوی ایران در جهان نقش داشته‌اند.
وی در بخش دیگری از این گفتگو امضای «کنوانسیون جامع تست و آزمایش هسته‌ای» از سوی علی‌اکبر ولایتی را اقدامی در جهت به رسمیت شناخته شدن اسرائیل در دنیا دانسته است.
مهدی سلطانی همچنین از محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه دولت یازدهم به عنوان «همکار» سعید امامی نام برده و با طرح اتهاماتی علیه وی افزوده که هر دوی آنها «در یک پازل» بازی می‌کردند.
این دیپلمات از وجود جریانی در وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی خبر داده که اگر «می‌دانستند احمدی‌نژاد یک روزی مزاحم این‌ها خواهد شد توسط تیم عملیاتی خود وی را هم ترور می‌کردند.»
مهدی سلطانی به طور غیر مستقیم ترور شاپور بختیار از سوی جمهوری اسلامی را نیز تائید کرده و گفته که باید به جای وی٬ مسعود رجوی ترور می‌شد.

وی از «قتل‌های زنجیره‌ای» رخ داده در دولت محمد خاتمی نیز به عنوان یکی از اقدامات این جریان برای باز نگاه داشتن پرونده حقوق بشر ایران در سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی نام برده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر