۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

انتشار مصاحبه جعلی با البرادعی در خبرگزاری سپاه (فارس)


خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران به انتشار مصاحبه ای از محمد البرادعی سیاستمدار مصری و رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخته و ادعا کرده است که آقای البرادعی در گفت و گو با این خبرگزاری شرکت کرده است. اما البرادعی با انتشار بیانیه ای این مصاحبه را تکذیب کرد و جعلی خواند.
 
به گزارش ندای سبز آزادی، محمد البرادعی که نامزد ریاست جمهوری مصر است، امروز در بیانیه ای گفتگو با خبرگزاری فارس ایران را تکذیب و اعلام کرد هر آنچه این رسانه از زبان وی منتشر کرده عاری از صحت و دروغ است.
 
خبرگزاری فارس روز گذشته مصاحبه ای منتشر و اعلام کرد محمد الرادعی در قاهره به سوالات مختلف خبرنگار فارس درباره اوضاع جاری مصر پاسخ داد.
 
در این گفتگو اعلام شد البرادعی به شدت از شورای عالی نظامی مصر انتقاد کرده و گفته است :" ما هم اکنون با رژیم فاشیستی رو‌به‌ رو هستیم ؛ دادگاه‌های نظامی و قانون حالت فوق العاده هم‌چنان برقرار است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که اگر انقلاب دیگری در کشور روی دهد، انقلابی خشونت‌آمیز و خشمناک خواهد بود.
 
خبرگزاری فارس همچنین به نقل از البرادعی اعلام کرد :" شورای عالی نظامی در اتخاذ تصمیماتش به بی‌راهه می‌رود و یکی از مهمترین دلایل آن نداشتن مهارت و کارایی در اداره امور کشور است."
 
به گزارش العربیه، دفتر تبلیغاتی نامزد ریاست جمهوری مصر اما با انتشار بیانیه ای گفته است البرادعی با مشاهده این خبر دستور داد به نام وی بیانیه منتشر شود.
 
البرادعی از انتشار این خبر کذب اظهار نارضایتی و تاسف کرده است.
 
از سوی دیگر فتحی مراغی کارشناس سیاسی مصر در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفته است "انتشار اخبار کذب در روزنامه های ایران امری معمول است چرا که به گفته وی ايران فاقد قانون مطبوعات است."
 
مراغی افزود : " رسانه های ایران که زیر نظر آیه الله خامنه ای فعالیت می کنند به دنبال این هستند که بگویند تحولات مصر کار آمریکا است. "
 
این کارشناس مصری همچنین گفت :" پس از سخنرانی مشهور خامنه ای که "بهار عربی" را تحت تأثیر انقلاب ایران توصیف کرده بود ، این کشور سعی کرد برای نفوذ در مصر دست به کار شود."
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر