۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

دور جدید پرونده‌سازی علیه روزنامه‌نگاران توسط سپاه

«مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای دور جدید پرونده‌سازی علیه برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی در جمهوری اسلامی را آغاز کرد.
به گزارش سایت «گرداب»٬ این مرکز روز شنبه (ششم اسفند) مدعی شده که برخی فعالان رسانه‌ای زندانی در عملیاتی به نام «چشم روباه» مربوط به فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در ایران شرکت داشته‌اند.
در اطلاعیه این مرکز با اشاره به نام اختصاری گروهی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی٬ ادعا شده که آن‌ها با شبکه بی‌بی‌سی فارسی در «جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته‌اند.

«مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه هویت اختصاری این فعالان رسانه‌ای را خانم‌ها «م. م»، «پ. آ»، «م. م» و آقایان «ن. ش» و «ا. ع. ع» اعلام کرده و نوشته که پرونده آنها به محاکم قضائی فرستاده شده است.
آن‌طور که این مرکز ادعا کرده است٬ در جریان عملیات ««چشم روباه» ۲۴ نفر شناسایی شده‌اند که برای ۱۰ نفر از آن‌ها که خارج از ایران هستند «قرار غیابی» صادر شده است.
این مرکز در ادامه اطلاعیه خود تصاویری مخدوش از روزنامه‌نگاران بازداشتی منتشر کرده که تاکنون در تاریخ جمهوری اسلامی چنین برخوردی با فعالان رسانه‌ای بی‌سابقه بوده است.
«مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه در اطلاعیه خود خانم «پ. د» را روزنامه‌نگاری معرفی کرده که با تعدادی از فعالان حقوق زنان همکاری داشته است.
در اطلاعیه این مرکز همچنین ادعا شده که این فرد «در موارد متعدد و در پوشش بازوی تهیه محتوا برای شبکه بی‌بی‌سی و با استفاده از عناوین خبری و رسانه‌ای، به جمع‌آوری و ارسال اطلاعات خاص و دارای طبقه‌بندی اقدام کرده است.»
در ادامه این اطلاعیه از فردی به نام «م. ر» نام برده شده که «نقش پیچیده‌ای» در «جذب و استخدام و همچنین کمک به خروج پذیرفته‌شدگان شبکه بی‌بی‌سی به خارج از کشور» داشته است.

آقای «س. ب» از دیگر افرادی است که در این اطلاعیه از وی با عنوان «همکار رسانه‌های ضد انقلاب» نام برده شده است.
بنابر ادعای «مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه این فعال رسانه‌ای «ارتباط پیچیده‌ای» با برخی سرویس‌های جاسوسی داشته است.
آقای «س. ک» نیز در این اطلاعیه با عنوان «یکی از نخبگان مستندساز کشور» معرفی شده که «قراردادهای کلان و متعددی برای تولید مستندات سفارشی و هدفمند شبکه بی‌بی‌سی منعقد کرده است.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «به زودی در بیانیه شماره دو این مرکز اسناد و مدارکی دال بر ارتباطات سازمان یافته شبکه بی‌بی‌سی، با عناصر خود در داخل کشور منتشر خواهد شد.»
سایت «گرداب» در پایان اعلام کرده که «طی روزهای آینده بخش اول از مستند رسانه‌ای این عملیات از رسانه ملی پخش خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر