۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

تکلیف این همه پولهای خرج شده چی میشه براحتی اعلام کردند نیروگاه بوشهر از مدار خارج شد!


به گزارش واحد مرکزی خبر در ایران، مجید نامجو، وزیر نیرو، گفته است که هنوز تاریخ دقیق راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر معلوم نیست. او گفته است که آزمایش های لازم برای وصل کردن نیروگاه اتمی بوشهر به شبکۀ برق کشور انجام شده است، اما، سازمان انرژی اتمی از وزارت نیرو خواسته است که این نیروگاه را از مدار خارج کند تا آزمایش های نهایی در مورد آن نیز صورت بپذیرد.
 وزیر نیرو در پایان گفته است که قرار است سازمان انرژی اتمی طی مراسمی زمان دقیق وصل شدن نیروگاه اتمی بوشهر به شبکۀ برق کشور را اعلام کند. با این حال، فریدون عباسی دوانی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در بیست و دوم بهمن ماه گذشته گفته بود : "همزمان با خروش میلیونی مردم انقلابی کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ۷۰۰ مگاوات برق هسته‌ای وارد شبکه سراسری کشور شد که در اوایل سال آینده به ظرفیت کامل خود خواهد رسید."
 نیروگاه اتمی بوشهر که به لحاظ صرف بیش از دوازده میلیارد دلار سرمایه برای ساختن آن گرانقیمت ترین نیروگاه اتمی در جهان است تاکنون چندین بار بازگشایی و بسته شده و هربار نیز راه اندازی مجدد آن به دلیل انجام آزمایشات ایمنی جدید به فرصت نامعلوم دیگر موکول شده است.
سال گذشته کمیسیون تحقیق ویژه مجلس ایران به ریاست حسن غفوری فرد خواستار بسته شدن همیشگی نیروگاه اتمی بوشهر و ساختن نیروگاهی جدید با بهره گیری مجدد از تکنولوژی روسی و چینی شده بود.
کارشناسان می گویند که نیروگاه اتمی بوشهر از آنجا که با استفاده از تکنولوژی روسیه، یعنی سازندۀ نیروگاه اتمی چرنوبیل، ساخته شده نمی تواند پاسخگوی معیارهای ایمنی باشد و راه اندازی آن منشاء نگرانی ها و خطرات دائمی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر