۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

2 خبر از زندانیان سیاسی


۵ سال حبس برای یک شهروند اهل ماکو
یک شهروند ماکویی از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.
به گزارش آژانس خبری موکریان، یکی از اهالی روستای یولوگردی از توابع شهرستان ماکو واقع در استان آذربایجان غربی، به نام ابراهیم احسن از طرف دادگاه انقلاب به زندان محکوم گردید.
ابراهیم احسن که بیش از چهار سال است در زندان بسر می برد از سوی دادگاه انقلاب خوی به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردی مخالف نظام به ۵ سال حبس محکوم شده است.
گفتنی است نامبرده هم اکنون در زندان ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می نماید.
نزدیگ به 3 ماه بی خبری از وضعیت و شرایط فعال دانشجویی
بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نزدیگ به 3 ماه است که از وضعیت و شرایط فعال دانشجویی آرش صادقی  که در بند 209 زندان اوین زندانی است،خبری در دست نیست.
این فعال دانشجویی حدود یک ماه بعد از آزادی بار دیگر در تاریخ 25 دی ماه 90 بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده است و تاکنون تنها یک بار چند روز پس از بازداشت اجازه یافته در یک تماس تلفنی کوتاه و کنترل شده که در حضور بازجویان وزارت اطلاعات بود با خانواده خود صحبت کند.
آرش صادقی، دانشجوی ترم 6 رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، همچنان به صورت غیرقانونی در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر حدود سه ماه است که هیچ خبری از وضعیت و شرایط  وی در دست نبوده و خانواده‌اش کاملا از او بی اطلاعند و در نگرانی فزآینده ای بسر می برند.
مراجعات مکرر خانواده صادقی به مراکز مختلف برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط عزیز خود تا به حال بی نتیجه بوده است.
لازم به یاد آوری است فعال دانشجویی آرش صادقی متولد 7/7/65 و دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی تهران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر