۱۳۹۱ اردیبهشت ۹, شنبه

اخبار زندانیان سیاسی , ارژنگ داودی


قصد محاکمۀ زندانی سیاسی ارژنگ داودی بر مبنای اتهام محاربه
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی قرار است ساعت 10:00 صبح روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه در شعبۀ 15  دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ  مورد محاکمه قرار گیرد.
تابستان سال گذشته زندانی سیاسی ارژنگ داودی  چند ماه به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید و توسط بازجویان وزارت اطلاعات تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفت که منجر به پاره شدن پرده گوش  و عفونت  آن  و همچنین آسیب جدی به کتفش  گردید.علیرغم اینکه این زندانی سیاسی  8 سال است که  در زندان بسر می برد بازجویان اقدام به  پرونده سازی جدید بر مبنای اتهام محاربه  علیه وی نمودند.
محکومیت یک شهروند سنندجی به 8 سال زندان
یک شهروند سنندجی از طرف دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به حبس محکوم شد.
براساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان در سنندج، یک شهروند اهل سنندج به نام خبات محمدزاده به اتهام همکاری با یک حزب مخالف نظام جمهوری اسلامی از طرف دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به 16 سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به 8 سال کاهش یافت.
گفته می شود خبات محمدزاده که بیش از دو ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر برده، هم اکنون در زندان مرکزی شهرسنندج دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر