۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

اخبار زندانیان سیاسی


آزار خانواده های زندانیان سیاسی توسط دادستان تهران
جـــرس: به گزارش منابع خبری، بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی که اخیرا جهت ارائه درخواست مرخصی درمانی یا ملاقات حضوری به محل دادستانی تهران واقع در محله «سبزه میدان» مراجعه کرده اند با پاسخ "مشغولیت زیاد" دادستان و عدم توانایی وی برای رسیدگی به خواسته های آنان مواجه شدند.
 به گزارش منابع خبری جرس، طی هفته های اخیر، زمانی که خانواده های زندانیان به دادستانی تهران مراجعه کرده و از روند رسیدگی به درخواست های قبلی خود پیرامون درخواست مرخصی درمانی (استعلاجی) و همچنین ملاقات حضوری پرسیده اند، کارمندان دادستانی در جواب به آنها گفته اند "دادستان، عباس جعفری دولت آبادی، حتی نامه ها را نگاه هم نکرده است چه برسد به اجرای آن ها."

بر اساس این گزارش، تعدادی از خانواده های زندانیان برای پی گیری بیشتر به قاضی «خدابخشی»، نماینده دادستان مراجعه کرده اند، که آنجا نیز با پاسخ مشابهی روبرو شده اند، مبنی بر اینکه "دادستان سرش شلوغ است و شخصا باید به این امور رسیدگی کند."

گزارش رسیده حاکیست؛ قاضی خدابخشی برای تایید مشغولیت دولت آبادی، پرونده اختلاس های بانکی را که این روزها موضوع جنجال آفرین رسانه ها و دردسر برای مسئولان جمهوری اسلامی شده را مثال زده است.
حکم اعدام به جرم همکاری با حزب کومله
یک شهروند اهل سقز از طرف دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شد. بنا به اظهارت سمکو خورشیدی ، وی که حدود یک سال است دربازداشت به‌سر می برد به اتهام محاربه و درگیری مسلحانه و وابستگی به یک گروه غیر قانونی و… از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اعدام محکوم شده است.

به گزارش سایت موکریان این زندانی در ادامه گفت: صبح امروز حکم اعدام به اینجانب (سمکو خورسیدی) که هم اکنون در زندان سقز به سر می‌برم ابلاغ شده و در حکم ابلاغی ۲۰ روز مهلت داده شده است که به رای صادره اعتراض نمایم.

یاد آور می گردد سمکو خورشیدی در فروردین ماه سال ۹۰ در تهران دستگیر و پس از سپری نمودن مدتی از ایام بازداشت در زندان سنندج، هم اکنون در زندان مرکزی سقز به سر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر