۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

احمد علم‌الهدی مفتخور مشهد : تک چرخ زدن زنان مقابل مردان معصیت است



احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد با انتقاد از ورزش‌های «تبرجی» زنان مقابل مردان گفته است اینکه «دختر بیاید مقابل چشم مرد نامحرم، موتور سوار شود و با آن لباس و اندام تک چرخ بزند، معصیت خداست.»

مفتخور محبوب علم‌الهدی این اظهارات را  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد بیان کرده است.

وی افزوده با شرکت زنان در مسابقات ورزشی خارجی و بین المللی «مخالف» است و همه امور زنان از جمله «ورزش بانوان نیز باید محدود در حوزه عفت و حجاب باشد.»

امام جمعه مشهد با انتقاد از رشته ورزشی موتورسورای زنان اظهار کرده است: «می‌گویند موتورسواری زنان؛ کدام زن و دختر می‌رود سوار موتور می‌شود و تک چرخ می‌زند. این خواهر بسیجی می‌رود؟ این زن‌های نمازجمعه می‌روند، این دخترهای فاضله عالمه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌روند؟ چه کسی می‌رود با موتور تک چرخ بزند؟»

وی خطاب به افرادی که این رشته ورزشی را تصویب کرده‌اند نیز گفته است: «فکر کرده‌اید می‌توانید با این کار‌هایتان یک مشت بی‌دین را جذب خودتان بکنید و در عرصه انتخابات دنبال جریان شما راه بیفتند؟»

به گفته علم‌الهدی «در این مملکت افراد بی‌دین آن قدر زیاد نیستند که بگوییم رای آنان در سرنوشت انتخابات اثر می‌گذارد.»

بسیاری از روحانیون تندرو در ایران با حضور زنان در میادین ورزشی مخالف هستند. با این حال زنان ایرانی در سال‌های اخیر توانسته‌اند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

علم‌الهدی در بخش دیگری از اظهارات خود در کنایه به محمود احمدی‌نژاد نیز گفته است: «دیگر وقتی رهبر انقلاب سیاست داخلی و خارجی را تبیین کردند، اگر یک آقایی بیاید در مجلس یا جای دیگر بگوید که من از فرمان رهبر انقلاب اطاعت می‌کنم، اما نظریه ایشان را قبول ندارم، این زاویه با ولایت و جدایی از رهبری است.»

رئیس دولت دهم بار‌ها از اطاعت خود از علی خامنه‌ای سخن گفته٬ اما آشکارا به دستورات وی در زمینه‌های مختلف بی‌اعتنایی می‌کند.


آرین میرذوالفقاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر