۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

محمود احمدی‌نژاد در جلسه علنی مجلس , سرتا پای لاریجانی را قهوه ای کرد !




محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران در جلسه علنی مجلس که برای استیضاح وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در حال برگزاری است، با پخش نوار مکالمه ای، برادران لاریجانی را به سوء استفاده از قدرت در فعالیت‌های اقتصادی متهم کرد.

آقای احمدی نژاد گفت که این نوار که حدود ۲۵ دقیقه است، گزیده ای "رقیق" از ۲۳ یا ۲۴ ساعت مکالمه فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی است که به طور کامل در اختیار رئیس مجلس و روسای کمیسیون ها قرار خواهد گرفت.

فاضل لاریجانی برادر علی لاریجانی (رئیس مجلس) و صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه) است.

آقای احمدی نژاد ابتدا گفت که اعضای هیئت رئیسه مجلس از او خواسته اند این نوار را در جلسه علنی پخش نکند، اما علی لاریجانی که ریاست جلسه را به عهده داشت از او خواست که آن را پخش کند: "بعدا نگویید پخش نشد. چیزی کم نگذارید".

در این هنگام، تعدادی از نمایندگان با صدای بلند به اعتراض پرداختند، اما نهایتا پس از چند دقیقه، بخشی از نوار مورد اشاره پخش شد.

از آنجا که صدای نوار که در مجلس پخش می شد واضح نبود، آقای احمدی نژاد پخش آن را متوقف کرد و در حالی که تعدادی از نمایندگان به اعتراض خود ادامه می دادند، بخش هایی از آن را قرائت کرد.

به گفته آقای احمدی نژاد، فاضل لاریجانی در جلسه ای که با سعید مرتضوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشت، از او خواسته بود مقدمات آشنایی او با یک فعال اقتصادی را فراهم کند که خواستار خرید بعضی شرکت های سازمان مذکور بوده است.

رئیس جمهور ایران گفت که فاضل لاریجانی تلویحا به آقای مرتضوی گفته بود که اگر شخص مذکور او را به عنوان مباشر خود تلقی کند، او خواهد توانست با توجه به نفوذ برادرانش مشکلاتی را که معمولا برای فعالیت های اقتصادی پیش می آید حل کند.

پاسخ لاریجانیپس از پایان سخنان رئیس جمهور ایران، علی لاریجانی به پاسخ گویی به سخنان او پرداخت و گفته های او را "تهمت" و "اتهام" خواند.

او گفت که حرفهای آقای احمدی نژاد ربطی به استیضاح نداشت.

آقای لاریجانی گفت مشکل این است که رئیس جمهور بر اساس سلیقه عمل می کند و به قانون تمکین نمی کند.

او تأکید کرد که در رابطه میان قوای حکومتی، بن بستی وجود ندارد و نهایتا رهبر ایران اختلافات را حل خواهد کرد.

آقای لاریجانی گفت که پیش از آغاز جلسه استیضاح، نماینده رئیس جمهور به او مراجعه کرده و هشدار داده است که اگر استیضاح انجام شود، آقای احمدی نژاد نواری علیه بستگان او پخش خواهد کرد.

رئیس مجلس گفت که این پیام را "تهدید" تلقی کرده، اما زیر با آن نرفته است.

او گفت: آیا این اقدامی توطئه آمیز علیه رئیس مجلس نبود که آقای مرتضوی یکی از بستگان مرا دعوت می کند و از صحبت هایشان فیلم می گیرند؟ پس برنامه ای داشته اید که فیلم را بگیرید و بعدا آن را پخش کنید".

آقای لاریجانی این اقدام را اقدامی "مافیایی" خواند و گفت که مشکل کشور اینجاست که رئیس جمهور از چنین روش های غیر اخلاقی استفاده می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر