۱۳۹۲ شهریور ۲۸, پنجشنبه

گفتگو و زد و خورد سوری بین هاشمی رفسنجانی و خامنه ای در رابطه با آزادی موسوی و کروبی و رهنورد




شنیده شده است که هاشمی رفسنجانی در دیداری که با خامنه ای داشته و در میان مذاکراتی که مطرح بوده مسئله رفع حصر موسوی و کروبی و رهنورد را مطرح کرده و درباره بیماری آن ها صحبت کرده است.

طبق همین شنیده خامنه ای با اشاره به نام یک بیماری می گوید چیز مهمی نیست و خطری آنهارا تهدید نمی کند. اما هاشمی اصرار می کند که بیماری آنها مهم است وبا ارائه مدارک پزشکی که همراه داشته تاکید می کند اگر در حصر برای آنها اتفاقی بیفتد به ضرر نظام است و موجب بی آبرویی برای نظام خواهد بود.

خاطرنشان می شود که منابع غیر رسمی اعلام کرده اند که پرونده زندانیان در حصر به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده است. اما طبق همین شنیده هنوز خامنه ای دستور کتبی این امر را صادر نکرده است.

هم چنین گفته می شود ورود شمخانی که هیچگاه واژه «فتنه» را برای حوادث ۸۸ به کار نبرده، به شورای عالی امنیت ملی اتفاق مثبتی است که می تواند گامی مهم برای رفع حصر رهبران جنبش سبز باشد.

برخی ناظران سیاسی نیز معتقدند شمخانی با علم به اینکه چنین توقعی از وی می رود؛ احتمالا با دلگرمی هایی که در این رابطه داشته سمت جدید را پذیرفته و وارد شورای عالی امنیت ملی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر