۱۳۹۲ آبان ۶, دوشنبه

نتانیاهو نسبت به روند جدید غنی سازی اورانیوم توسط ایران هشدار داد


نتانیاهو تاکید کرد که موضوع «توقف یا کاهش غنی سازی اورانیوم 20 درصد ایران» اهمیت خود را از دست داده است، چرا که حکومت اسلامی ایران با نصب سانتریفیوژهای نسل جدید، خواهد توانست برنامه اتمی خود را با شتاب بیشتری پیش ببرد و با سرعت غنی سازی را از 3.5 درصد به 90 درصد ببرد.
 
 
 
نخست وزیر اسرائیل در مورد برنامه اتمی حکومت ایران خاطرنشان کرد که اسرائیل تحت تاثیر موج تبلیغات ناشی از "توقف یا کاهش غنی سازی اورانیوم 20 درصد ایران" قرار نمی گیرد.
به گزارش رادیو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در جریان نشست هفتگی هیئت دولت خود در اورشلیم، درمورد برنامه اتمی حکومت اسلامی ایران و همچنین موضوع آزادی تعدادی از تروریست های فلسطینی در جریان مذاکرات صلح سخنانی ایراد کرد.
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که موضوع "توقف یا کاهش غنی سازی اورانیوم 20 درصد ایران" اهمیت خود را از دست داده است، چرا که حکومت اسلامی ایران با نصب سانتریفیوژهای نسل جدید، خواهد توانست برنامه اتمی خود را با شتاب بیشتری پیش ببرد و با سرعت غنی سازی را از 3.5 درصد به 90 درصد ببرد.
بنیامین نتانیاهو متذکر این نکته شد که روند جدید و سریع غنی سازی اورانیوم در ایران به این معنا است که حکومت اسلامی ایران خواهد توانست ظرف چند هفته به میزانی از اورانیوم غنی شده دست پیدا کند که برای ساخت بمب اتمی کافی باشد.
به نظر نخست وزیر اسرائیل، غرب باید بر فشارهای خود بر حکومت ایران بیفزاید، چرا که در صورت تجهیز رژیم ایران به بمب اتمی، جهان و خاورمیانه وضعیت بسیار بدی پیدا خواهد کرد.
منبع: رادیو اسرائیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر