۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

درخواست نماینده خامنه ای(دجال بزرگ) در سپاه پاسداران از احمدی‌نژاد


 علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور ایران خواسته است که در یک سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش، "حریم مجلس را حفظ کند."
آقای سعیدی از مجلس هم خواسته "شرایط اجرایی کشور را درک کند" و تأکید کرده است: "اختلاف‌ها اگر به تعارض و تقابل کشیده شود، خلاف مصالح نظام و نظر مقام معظم رهبری است."
در روزهای اخیر، اختلافات میان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران و علی لاریجانی، رئیس مجلس بر سر نحوه نظارت بر فعالیت های دولت بروز کرد و دو طرف در یک نشست عمومی، انتقادات صریحی علیه یکدیگر مطرح کردند.
محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه دهم اردیبهشت در جریان اجلاس ارتقای سلامت اداری گفته بود که در جریان نظارت بر عملکرد قوای سه گانه "مجلس نباید پای خود را فرا‌تر از قانون بگذارد."
رئیس جمهور ایران گفته بود که معنای نظارت، کمک به قوه مجریه در اجرای طرح ها و انجام فعالیت های جاری در کشور است.
آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی خود گفته بود که بعضی نمایندگان مجلس "پیمانکاران" را تهدید می کنند که در صورت تن ندادن به خواسته های آنها "وزیر استیضاح می کنند."
پس از سخنرانی آقای احمدی نژاد، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در نطق جداگانه ای در همان اجلاس، در اعتراض به انتصاب های جنجال برانگیز اخیر در دولت، با اشاره به "یکی از افرادی که مناقشات هم اطرافش زیاد است" گفت که این شخص "نقل زبانش این است که قانون چند من است؟"
رئیس مجلس ایران بدون توضیح بیشتر گفته بود "این فرد به درد مدیریت نمی خورد. باید فاتحه او را خواند. باید او را در میدان تره‌بار ببندند تا با باسکول کار کند وقتی متوجه این موضوع نیست."
یک روز پس از این، دولت ایران بخشنامه ای را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که در آن مکاتبات مجلس با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت، خلاف قانون اساسی خوانده شده بود.
انتقادات علنی ماه های اخیر رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور ایران از یکدیگر کم سابقه توصیف شده است.
نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که "اختلافات ضایعات و عوارضی دارد و موجب دلسردی می‌شود."
محمود احمدی نژاد از یک سال پیش که در پی اختلاف با رهبر ایران بر سر ابقای وزیر اطلاعات با قهر ۱۱ روزه، این موضوع را علنی کرد و بر سر محل کار خود حاضر نشد، بخش وسیعی از پشتیبانان خود را در میان هوداران آیت الله علی خامنه ای از دست داد.
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، پیشتر با انتقاد از سیاست های آقای احمدی نژاد، او را دعوت به شکیبایی کردند و از او خواستند شرایط را برای به پایان بردن دوران ریاست جمهوری اش در مدت قانونی تغییر ندهد.
اشاره منتقدان به در سال های نخست استقرار جمهوری اسلامی است که ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور ایران با رای مجلس مبنی بر "عدم کفایت سیاسی" از کار برکنار شد.
دوره چهار ساله دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، مرداد سال ۱۳۹۲ به پایان می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر