۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

خون ‌فروشی رسمی در شیراز+ تصویر سند


اداره کل انتقال خون استان فارس طی اقدام بی سابقه ای اقدام به فروش محصولات خون نموده است!

این خون که توسط مردم با نیات انسان دوستانه در اختیار سازمان انتقال خون قرار می گیرد، اخیراً با قیمت بالائی به بیماران نیازمند آن فروخته میشود!

به گزارش جنـوب نیـوز، این اقدام سازمان انتقال خون موجب تحمیل هزینه های سرسام آوری خصوصاً به بیماران خاص (نظیر تالاسمی) و نیز بیماران سرطانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که برخی کشورها نظیر شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، به دلایل متعدد از جمله عدم وجود حس نوع دوستی، پول پرستی زایدالوصف و ... مجبورند به منظور تهیه خون لازم برای بیماران، از حربه وعده مالی استفاده کنند و در همین راستا به کسانی که حاضر میشوند خون خود را در اختیار هموطنان بیمارشان قرار دهند مبالغ کلانی پرداخت می کنند؛ اما در کشور ایران که هنوز بحمدالله دچار چنین عارضه های سخیفی نگشته است، مردم فهیم و غیور کشورمان، برای کمک به همنوعان و نیز به منظور حفظ سلامت خود، هیچ گاه وجهی را دریافت نمی کنند و خون خود را تنها بطور امانت به سازمان انتقال خون تحویل می دهند تا برای رفع نیازهای حیاتی هموطنان مورد استفاده قرار گیرد. با این حال اخیرا سازمان انتقال خون، بجای رد امانت به نیازمندان و اهداء رایگان خون به بیماران، اقدام به فروش آن به مبالغی گزاف کرده است؛ به طوری که یک لیتر پلاسما فرزیس در بیمارستان، به مبلغ 200 هزار تومان فروخته می شود! این اقدام سازمان انتقال خون که با شعار "اهداء خون، اهداء زندگی" خون را از مردم بطور رایگان دریافت می نماید، پدیده ای عجیب و قابل تأمل است.

شایان ذکر است اداره کل انتقال خون استان فارس در ذیل نامه خود به بیمارستانها، اعلام آمادگی نموده است که با سازمانهای بیمه گر به جهت تقبل بخشی از هزینه توسط ایشان جلسه مشترک برگزار نماید!

این در حالیست که کلیه تعهدات سازمانهای بیمه گر در سطح کلان مدیریتی تعیین میشود و ادارات کل استانها به هیچ وجه در این خصوص تصمیم گیرنده نیستند؛ حتی اگر این کار در دستور بررسی توسط بیمه گران قرار بگیرد، مدت زمان مدیدی لازم است تا در این خصوص نتیجه گیری و اقدام شود و لذا این سئوال مهم باقی می ماند که بیماران نیازمند به خون، این هزینه گزاف را چگونه تأمین کنند؟

هنوز مشخص نیست این اقدام توسط سازمان انتقال خون ایران اجرائی شده و یا اداره کل انتقال خون استان فارس رأساً اقدام به آن نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر