۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

پدر حسین رونقی:من را تهدید کردند ,که شبانه گورت راگم کن وگرنه ..

پدر حسین رونقی:من را تهدید کردند که شبانه گم و گورت می کنیم طوریکه هیچ کس نتواند سراغت را بگیرد. 

پدر حسین رونقی ملکی: بازجوی پسرم گفت می کشیمت! او هر روز به سراغ پسرم می رود

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، پدر حسین رونقی ملکی به کمپین گفت که پسرش در بیمارستان تحت فشار بازجویی است و بازجویش او را تهدید کرده تا اتهامات داخل پرونده اش را نپذیرد به او اجازه مرخصی پس از عمل جراحی داده نمی شود. پدر این زندانی گفت حتی بازجوی پسرش او را تهدید به کشتن کرده است.

احمد رونقی ملکی، پدر این زندانی سیاسی با اظهار ناراحتی از این وضعیت گفت:« غروب ۱۶ خرداد ماه بازجوی پسرم وارد بیمارستان شد و او را مورد بازجویی طولانی مدت قرار داد و به پسرم گفت اگر اتهاماتی که در پرونده اش آمده را قبول کند به او مرخصی درمانی داده خواهد شد. حسین هم گفت که من به هیچ عنوان این اتهامات را قبول نمی کنم. حسین آن روز به دلیل این حرکت دست به اعتصاب خشک زد اما یک روز بعد با اصرار پزشکانش اعتصابش را شکست. اما همچنان در اعتصاب غذای تر است و با سرم تغذیه می شود.»

احمد رونقی ملکی در پاسخ به این سوال که بازجوی پرونده پسرش چه سوال های از او کرده است به کمپین گفت:« او گفته است که اگر اتهامات را قبول نکنی ما به تو مرخصی نمی دهیم. من گفتم که شما اینجا حق تهدید و بازجویی ندارید. گفتم بگو چه کسی کلیه پسرم را از بین برده است، گفت من نمی دانم، من بازجوی دومش بودم. گفتم من حسین را سالم تحویل شما دادم. او قبل از زندان هیچ مشکلی نداشت، اما او گفت چرا مشکل داشته است. گفتم من تمام مدارک پزشکی فرزندم را که نشان می دهد او از چه تاریخی مبتلا به بیماری کلیوی شده به دفتر دادستان تحویل دادم. اما او مرتب می گفت که حسین قبلا مشکل جسمی داشته است و او بازجوی دومش بوده است. »

پدر حسین رونقی ملکی که مواجه با توهین و ضربه ای از سوی بازجوی پسرش شده است، گفت:« به او گفتم شما می گوید که حسین از خارجی ها پول می گرفته است، خوب بگوید که محل کارش کجا بوده؟ رییسش چه کسی بوده است؟ این پول ها به کدام حساب می رفته است؟ ما باید اینها را بدانیم. اما ایشان یک مشت به من زد و به مامور گفت که این را بیانداز بیرون. »

احمد رونقی ملکی گفت:« پس از این بحث ها حسین را به اتاق دیگری از بیمارستان انتقال دادند. ما را هم تهدید کردند که حق ملاقات نداریم. حتی من را تهدید کردند که شبانه گم و گورت می کنیم طوریکه هیچ کس نتواند سراغت را بگیرد. من همان شب نامه ای به دادستان نوشتم و از او خواستم تا برای امنیت فرزندم ، خودم و خانواده ام اقدام کند.»

پدر حسین رونقی ملکی خطاب به مسولان قضایی کشور گفت:« حسین اصلا حالش خوب نیست اما در این شرایط بازجویش مرتب به بیمارستان می رود و او را مورد بازجویی قرار می دهد در حالیکه از نظر قانونی دیگر حق بازجویی ندارد. اگر کوچکترین مشکلی برای فرزندم پیش بیاید بازجو ، قاضی پرونده اش و تمام مسولان قضایی کشور باید جوابگو باشند.»

احمد رونقی ملکی همچنین با اشاره به اینکه خودش نیز تهدید به کشتن شده است به کمپین گفت:« چرا باید کسانی اختیار داشته باشند که پدر زندانی سیاسی را تهدید به کشتن کنند و بگویند ما شما را می کشیم؟ چرا قانون در کشور اجرا نمی شود! من از مردن نمی ترسم بالاخره یک روز می میرم اما در کشور باید امنیت باشد. وقتی یک نفر از قدرت شخصیش استفاده کند و من، فرزندم و خانواده ام را روز روشن تهدید به مرگ کند من دیگر چطور می توانم در این مملکت زندگی کنم.»

حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی دچار از کار افتادگی یکی از کلیه هایش شده است. او چهار مرتبه در طول سه سال حسش مورد عمل جراحی قرار گرفت که هر بار بلافاصله پس ازعمل به زندان برگردانده شد. او در حال حاضر به گفته پزشکان متخصص نیاز به پنجمین عمل جراحی دارد. اما هنوز مقامات قضایی کشور با دادن مرخصی درمانی به او موافقت نکرده اند.

حسین رونقی ملکی در اعتراض به نگرفتن مرخصی درمانی در تاریخ ۳۰ اردبیهشت در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و در تاریخ ۱۴ خرداد ماه به دنبال وخیم شدن حالش به بیمارستان منتقل شد. در تاریخ ۱۶ خرداد او مورد بازجویی در بیمارستان قرار گرفت و اجازه مرخصی درمانی او منوط به پذیرفتن اتهامایش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر