۱۳۹۲ اسفند ۹, جمعه

سید احمد خاتمی : آنهایی که فکر می کنند فضا طوری باز شده است که بتوانند به مقدسات توهین کنند اشتباه می کنند !


سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: گذشت آن روزی که به مقدسات ما بی احترامی می شد و مسئولان وقت از شما حمایت می کردند امروز همه مردم پای اسلام ایستاده اند و اجازه هتاکی به هیچکس نمی دهند.
وی با تذکر به وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: متأسفانه اخیراً روزنامه ای ولایت علی (ع) را زیر سؤال برد و روزنامه دیگری حکم قصاص را، اما وزارت ارشاد و هیئت نظارت واکنش مناسبی به این اهانت انجام ندادند و من از قوه قضاییه تشکر می کنم که به وقت وارد شد و آن روزنامه ای را که هتاکی کرده بود تعطیل کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: تمام مقصد ما مکتب ماست و حضرت علی (ع) نیز در فرازی از شر قلمهای زهرآگین به خدا پناه برد چرا که شبهه افکنی در جامعه از هر ویروسی خطرناکتر است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به تلاش برخی از اعضای شورای نظارت بر مطبوعات برای تشکیل جلسه فوق العاده برای رسیدگی به اهانت این روزنامه که نهایتاً بجایی نرسید گفت: اکنون این سؤال مطرح است که چرا شما بعد از برخورد قوه قضاییه با این روزنامه بیانیه ای در محکومیت این اهانت منتشر نکردید.
وی خطاب به وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد وزارت ارشاد اسلامی است و باید طوری عمل کند که زیبنده این پسوند باشد و مجوز دادن به آثار شبهه انگیز و همچنین مجوز دادن تبلیغات به آژانسهایی که در روزنامه ها برای سفر به فلان کشور فاسد آگهی می دهند زیبنده نیست.
خطیب جمعه تهران وحدت را ضرورت انکارناپذیر جامعه دانست و گفت: از جمله عواملی که وحدت شکن است بکار بردن الفاظ متشابه است.
وی در ادامه گفت: باید مشخص کرد منظور از افراط گرایی چیست چرا که افراط گرایی از جمله کلمات متشابه است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: فتنه گران سال 88 تندروهای افراطی بودند اما سخن من این است که متأسفانه برخی از این فتنه گران سخاوتمندانه دارند پست می گیرند و از طرف دیگر غیرتمندانی که اجازه ندادند کودتای مخملی 88 به ثمر بنشیند به اسم افراط گرایی از گردونه خارج می شوند.
امام جمعه موقت تهران افزود: مردانی را که در سالهای دفاع مقدس از خون و جان و شرف خود مایه گذاشتند افراطی می نامند.
خطیب جمعه تهران گفت: بعضی ها شما غیورمردان را که استقامت ، صلابت و سازش ناپذیری خود را با شعار مرگ بر آمریکا اعلام می کنید سازشکار می نامند، استفاده از کلمات متشابه این خطرات را دارد و لازم است برای حفظ وحدت استفاده نشود.
وی گفت: اگر فکر می کنید با افراطی خواندن غیرتمندان دینی می توانید آنها را از صحنه خارج کنید اشتباه می کنید اینها رهنمودشان را از رهبری می گیرند و هیچگاه اسیر جوسازی شما نمی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را ضامن استقلال اقتصادی کشور دانست و گفت: سیاستهای اقتصاد مقاومتی در شرایطی ازجانب رهبر معظم انقلاب اعلام شد که کشور میلیونها متخصص و نیروی ورزیده دارد و به لحاظ منابع مهمی نظیر نفت و گاز در دنیا اول است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در مصاف با دشمنان بتواند مقابله کند گفت: اقتصاد مقاومتی دارای چهار ویژگی متکی به دانش بومی ، عدالت بنیان ، درونزا و برون گراست و در اقتصاد مقاومتی هیچ امیدی به دشمنان نداریم که اگر تحریمها را بردارند ایران گلستان شود و یا اگر برندارند به مشکلات جدی بربخوریم.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باطل السحر تمام تحریمها خواهد بود از رؤسای سه قوه که لبیک خوبی به این سیاستها داشتنند تشکر و ابراز امیدواری کرد در عرصه عمل و اجرا بتوانیم آثار سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را ببینیم.
خطیب جمعه تهران با اشاره به اوضاع سیاسی جهان و تلاش استکبار برای گسترش موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی گفت: دلیل اینکه شاهد افزایش اسلام هراسی در جهان هستیم خیزش موج اسلامی است استکبار می بیند اسلام دلها را جذب کرده است و به عنوان قدرت در مقابل آنها ظاهر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: البته آن اسلامی که استکبار از آن می هراسد اسلامی ناب محمدی (ص) است نه اسلامی امریکایی که حکام منطقه از آن دم می زنند استکبار از اسلام ناب محمدی (ص) که پایگاه آن ایران اسلامی است وحشت دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نشانه های اسلام ستیزی در جهان گفت: علاوه بر آنکه رسانه های جهان موج اسلام هراسی را دامن می زنند شاهد حمایت تمام قد استکبار از تروریستهای آدم کش در سوریه هستیم که از آنها حمایت تسلیحاتی می کنند آمریکا نیز بعد از مذاکرات ژنو2 اعلام کرده است به تروریستهای سوریه کمک می کند که البته دیدیم دیروز تعداد زیادی از این تروریستها را ارتش سوریه به درک واصل کرد.
وی افزود: نشانه دیگر اسلامی ستیزی در بحرین مشاهده می شود که اقلیتی بر اکثریت مسلمانان حاکم هستند و اجازه نفس کشیدن به آنها را نمی دهند سه سال است تظاهرات مسالمت آمیز آنها با خشونت سرکوب می شود و تاکنون بیش از صد نفر کشته شدند که این حاصل وابستگی حکام بحرین به استکبار است که البته خود آنها نیز اعتراف دارند که به آمریکا و انگلیس وابسته اند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی اشاره کرد و آن را نشانه دیگری از افزایش موج اسلام ستیزی دانست و گفت: مسیحیات تندروی افراطی با ساطور و چاقو مسلمانان را تکه تکه می کنند و می سوزانند و این در حالی است که در برابر این نسل کشی در آفریقای مرکزی سازمانهای بین المللی مدعی حقوق بشر ساکت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با انتقاد از سیاستمداران غربی گفت: اینها خوب می دانند که رژیم صهیونستی منفورترین دشمن اسلام و مسلمانان است اما اصرار دارند ذلیلانه بروند و به این رژیم جلاد ابراز ادب و احترام کنند.
وی ادامه داد: سفر معاون وزیر خارجه امریکا و مرکل صدر اعظم آلمان به مناطق اشغالی در واقع به نوعی به معنی آن است که شمشیر را برای مسلمانان از رو بسته اند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: آنچه که در میان خنده دار است که این دولت جنایتکاری مثل آمریکا که زندانهای مخفی در اروپا دارد ، در عراق و افغانستان آدم کشی می کند و افراد را غیرقانونی در گوآنتانامو زندانی کرده است بیاید و از حقوق بشر دم بزند اینها با اسلام طرف هستند و به فضل خدا ایران اسلامی با تمام قوا در برابر استکبار ایستاده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر