۱۳۹۲ دی ۱۶, دوشنبه

جزئیات تازه‌ای از اتهام فعالان سایبری دستگیر شده در کرمان

علی توکلی٬ رئیس کل دادگستری استان کرمان جزئیات تازه‌ای درباره اتهام گروهی از فعالان سایبری بازداشت شده در این استان اعلام کرد.

آقای توکلی روز دوشنبه (۱۶ دی) به ایسنا گفته که این افراد با دریافت «مبالغ سنگینی» به طور «سازمان‌یافته» قعالیت می‌‌کردند و «تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های ضدانقلاب خارج‌نشین به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی» را انجام می‌دادند.

وی افزوده «کمک‌های مالی دریافتی این گروه معمولاً از لندن تحت عنوان کمک به انجمن‌های خیریه و با چند واسطه به دست این باند می‌رسید» و آنها سال ۱۳۸۸ در طراحی سایت «ندای سبز آزادی» دست داشته‌اند.

به گفته این مقام قضایی «مدیر این گروه فردی بوده که از طرف بی‌بی‌سی فارسی در چند کشور مالزی، هندوستان و افغانستان به عنوان مربی و استاد خدمت کرده و با هزینه سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس به این کشور‌ها سفر می‌کرده است.»

توکلی اضافه کرده «طبق اعتراف اعضای دستگیر شده، این افراد باید در هر تنش اجتماعی سوار بر موج، القائات و شبهه‌های خود را در جامعه منتشر می‌کردند.»

آذر ماه امسال بیش از ۱۶ نفر از فعالان سایبری در استان کرمان بازداشت شده‌اند که تاکنون از وضعیت آن‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری این افراد نقش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر